توجه سند تحول رسانه ملی به ذائقه مخاطبان

به گزارش «سردبیر پرس»؛ پیمان جبلی درباره ضرورت توجه به ذائقه مخاطبان گفت: فکر می‌کنم برنامه‌های نوروزی و ماه مبارک رمضان ما، مصداق و شاخص خوبی برای قضاوت مخاطبان باشد. رئیس سازمان صداوسیما چندی پیش هم از استقبال ۸۰ میلیونی مخاطبان از برنامه‌های تلویزیونی سال نو خبر داده و گفته بود: یکی از برنامه‌های نوروزی سیما […]

به گزارش «سردبیر پرس»؛ پیمان جبلی درباره ضرورت توجه به ذائقه مخاطبان گفت: فکر می‌کنم برنامه‌های نوروزی و ماه مبارک رمضان ما، مصداق و شاخص خوبی برای قضاوت مخاطبان باشد.
رئیس سازمان صداوسیما چندی پیش هم از استقبال ۸۰ میلیونی مخاطبان از برنامه‌های تلویزیونی سال نو خبر داده و گفته بود: یکی از برنامه‌های نوروزی سیما در یکی از شبکه‌های اجتماعی ۸۰ میلیون بازدید داشت.
وی درباره انتقاد‌های وارده از سوی مخاطبان نسبت به تولیدات تلویزیونی و ضرورت توجه به نیاز‌ها و ذائقه آن‌ها در این تولیدات، از نگاه ویژه سازمان صداوسیما به مطالبات مخاطبان در سند تحول رسانه ملی خبر داد.
اجرای سند تحول به دنبال این است که در عین توجه به نیاز و ذائقه مخاطب، ارتقای فرهنگ جامعه را نیز مورد توجه خود داشته باشد
جبلی در این باره که سازمان صداوسیما برای جذب مخاطبان بیشتر چه برنامه‌هایی را در دستور کار خود دارد؟ گفت: اجرای سند تحول به دنبال این است که در عین توجه به نیاز و ذائقه مخاطب، ارتقای فرهنگ جامعه را نیز مورد توجه خود داشته باشد.
وی گفت: از دیگر موارد سند تحول رسانه ملی، ایفای نقش‌های مورد تاکید رهبری برای رسانه ملی از جمله «آسایشگاه چشم و روح برای بهره‌مندی از زیبایی‌ها»، «قرارگاه پراکندن امید و نشاط در جامعه» و «آوردگاه مبارزه با امواج تحریف و فتنه‌گری» است، این موارد به همراه دیگر جایگاه‌ها طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سند تحول برای صداوسیما  در نظر گرفته شده است.
رئیس سازمان صداوسیما تصریح کرد: صداوسیما در سند تحول تلاش می‌کند که همه این نقش‌ها را ایفا کند که یکی توجه به ذائقه و نیاز مخاطب است، بعد از تعیین شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب جلسه کارشناسی در حوزه برنامه‌ریزی صداوسیما تشکیل شد و شورای معاونان به طور مفصل برای راه‌های تحقق جهش تولید با مشارکت مردم بحث و بررسی کردند.
 
انتهای پیام/
منبع: ایرنا