نابودی استکبار جهانی در گرو وحدت مسلمانان

گزارش خبرنگار «سردبیر پرس»؛ مسلمانان با هر مذهبی باید احترام‌ یکدیگر را حفظ کنند و به‌ عقاید و مقدسات‌ هم‌ اهانت‌ نکنند. در زمانی که دشمن جهانی داریم داشتن اختلافات داخلی و جزئی بر روی مستحبات و تفاوت‌ها درست نیست بلکه باید متحد بود و برای نابودی دشمنانمان که دست از تلاش برای نابودی مسلمانان […]

گزارش خبرنگار «سردبیر پرس»؛ مسلمانان با هر مذهبی باید احترام‌ یکدیگر را حفظ کنند و به‌ عقاید و مقدسات‌ هم‌ اهانت‌ نکنند. در زمانی که دشمن جهانی داریم داشتن اختلافات داخلی و جزئی بر روی مستحبات و تفاوت‌ها درست نیست بلکه باید متحد بود و برای نابودی دشمنانمان که دست از تلاش برای نابودی مسلمانان در جای جای دنیا برنمی‌دارند همدل شویم. 

اتحاد و همبستگی مسلمانان پایان رژیم صهیونیستی
حسین دعاوی استاد حوزه علمیه بهبهان در گفتگو با خبرنگار «سردبیر پرس» عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین قوانین اسلام اتحاد بین مسلمانان است و دشمنان ماهم با راهکارهای مختلف موجب تفرقه‌افکنی میان کشور‌های مسلمان می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه اتحاد شیعه و اهل سنت در کشورمان قابل ستایش است گفت: مسئله‌ای که امروزه باعث می‌شود مردمان مسلمانان نجات یابند خصوصاً در فلسطین و غزه، اتحاد بین امت‌های شیعه و اهل سنت است.
این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: همه مسلمانان باید در حمایت از فلسطین اشغالی متحد شوند و به تعبیر معظم کل قوا (مدظله‌العالی) شریان اقتصادی انجام دهند برای مثال ورود اجناس اسرائیلی را در داخل کشور خود ممنوع کنند.
وی افزود: اگر این اقدامات از کشور‌های مسلمان انجام می‌شد الان ما شاهد نابودی رژیم صهیونیستی بودیم البته الان هم الحمدالله مهر و مقاومتی که کشور‌ها باهم پیدا کردند و دارند ستودنی است؛ و قطعاً پیروزی فلسطین و نابودی رژیم صهیونیستی را جشن خواهیم گرفت. 
وی با اشاره به اینکه عدم اتحاد مسلمانان جهان یکی از علت‌های طولات=نی شدن غیبت امام زمان(عج) است، مطرح کرد: ما امیدواریم همانطور که به سمت ظهور حضرت صاحب زمان (عج) حرکت می‌کنیم، اتحاد مسلمانان هم پررنگ‌تر شود.
این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: امام زمان(عج) به مرحوم شیخ مفید‌ می‌فرمایند: «که اگر شیعیان ما یک‌پارچه وفادار به پیمانشان بودند، ظهور ما به تأخیر نمی‌افتاد.» از این روایت مشخص می‌شود چقدر همدلی و اتحاد مسلمانان در جهان باهم مهم است.
 

قله اتحاد مسلمانان الگوگیری از رسول خداست
مرضیه بیگی‌ابهری در گفتگو با خبرنگار «سردبیر پرس» با اشاره به اینکه مؤمنان برادر یکدیگر هستند گفت: قرآن کریم در سوره حجرات می‌فرمایند:  «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَهٌ»، مؤمنان برادر یک‌دیگر هستند و نشان از سلسله اتحاد بین مسلمانان دارد.
بیگی‌ابهری افزود: مسئله فضای اخلاقی این است که هرچه برای خود نمی‌پسندید برای دیگران نپسند و هرچه برای خود می‌پسندید برای دیگران بپسند و فضیلت اخلاقی که همه مسلمانان جهان باید داشته باشند این است که همدرد بوده و همدیگر را درک کنند و فرقی ندارد شیعه یا اهل سنت باشند و همچنین مسلمانان در کشورهای مختلف بایستی متحد و یک صدا باشند و از هم دیگر حمایت کنند.
این استاد حوزه علمیه ادامه داد: قله همه این انسجام‌ها و وحدت‌ها، رعایت اخلاق اسلامی با الگوگیری از حضرت محمد رسول‌الله(ص) است همین هم ما را امیدوار می‌کند هرچه سریعتر غیبت آقا جانمان امام زمان(عج) کمتر شود و ظهور ایشان به مدد و کمک الهی محقق شود.
وی عنوان کرد: پیامبر(ص) فرمودند: «إنَّمابَعَثَنی لِاُتَمِّمَ مَکارِمَ الأخْلاقِ»؛ «من از آن جهت برانگیخته شدم که شرافت‌های اخلاقی را کامل کنم [و آنها را تعلیم دهم]» در مرحله بعد سوره فتح صفات پیامبر (ص) و نزدیکان ایشان را در۳ موضوع تشریح می‌کند.
بیگی‌ابهری با اشاره به این حدیث «محَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذینَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم»، ادامه داد: ایستادگی، انسجام، بستگی به شدت انزجار دارد، همه مسلمانان همیشه این رفتار را نسبت به کفار و ظالمان باید داشته باشند فرقی ندارد شیعه یا اهل سنت باشند، امروزه کفار برای همه مسلمانان در جهان، رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس است.
وی بیان کرد: خط قرمز پیامبر(ص) این بود که هم فکر کفار نشویم و بایستی در جهان امروزی به این مسائل دقت کنیم  بنابراین در عقیده، عمل و صحنه‌های فردی، اجتماعی و سیاسی خود بایستی از خط های قرمز خود به عنوان یک فرد مسلمان و شیعه عبور نکنیم، اینگونه می‌توانیم اتصال قلبی و روحی خود را به خداوند متعال و همچنین امام زمان(عج) نزدیک و وصل کنیم.
 

ترس دشمنان از اتحاد مسلمانان
حجت‌الاسلام «مرتضی ادیب یزدی» کارشناس مسائل دینی و از واعظان کشور در گفتگو با خبرنگار «سردبیر پرس» باآرزوی اتحاد همیشگی بین مسلمانان خصوصاً شیعه و سنی که دشمن به ایجاد تفرقه بین آنان دامن می‎زند، گفت: اتحاد مسلمانان مسئله امروز و دیروز نیست، گاهی غیر از تلاش دشمنان، بد سلیقگی‌ها، تندروی‌ها، زیاده‌روی‌ و زیاده‌خواهی‌ها، بی‌انصافی‌ها و کم لطفی‌ها نیز بر این تفرقه و عدم اتحاد دامن می‌زند و دشمن را سریعتر به هدفش نزدیک‌تر می‌کند.
وی ادامه داد: ایجاد تفرقه بین دو گروه عظیم اسلامی برادران اهل سنت و شیعیان از اهداف بزرگ دشمن است بنابراین مصلحین، معلمین و دلسوزان واقعی جوامع اسلامی، دانشمندان، علما،فرهیختگان، قلم به دستان و مدرسان باید برای کمتر کردن زمینه‌های اختلاف مسلمانان تلاش کنند.
ادیب‌یزدی با اشاره به اینکه مسلمانان باید با اختلافات مدارا کنند و اشترامات را مدنظر بگیرند، عنوان کرد: باید اشتراکات را مبنای حرکت و بیان خود قرار دهیم و با آن مبنا جلو برویم، حضرت امیرالمومنین(ع) که خودشان بزرگترین عامل ایجاد وحدت در بین مسلمانان هستند و خودشان هم شهید راه وحدت اسلامی شدند در خطبه‌ای در نهج البلاغه می‌فرمایند: «إِلَهُهُمْ وَاحِدٌ وَ نَبِیُّهُمْ وَاحِدٌ وَ کِتَابُهُمْ وَاحِدٌ؛ أَ فَأَمَرَهُمُ اللَّهُ [تَعَالَى‏] سُبْحَانَهُ بِالاخْتِلَافِ فَأَطَاعُوهُ، أَمْ نَهَاهُمْ عَنْهُ فَعَصَوْهُ‏؟؛ خدایشان یکى است و پیامبرشان یکى است و کتابشان یکى. آیا خداى سبحان آنان را به اختلاف فرمان داده و اکنون از او فرمان مى برند یا آنان را از اختلاف نهى کرده و اکنون عصیان مى ورزند؟» بنابراین نباید اختلافی بین مسلمانان باشد.
وی افزود: اختلاف نزد خداوند اصلاً نیست و مسلمانان همه تابع محض منویات رسول خدا هستند و این تبعیت به طور محض باید ادامه پیدا کند بنابراین بعد از موت رسول خدا(ص) زمینه ایجاد اختلاف به وجود نمی‌آمد. وجود مبارک حضرت امیرالمومنین(ع) و حضرت صدیقه طاهره(س) وبه طبع بقیه ائمه ما بزرگترین عوامل ایجاد وحدت و اتحاد میان مسلمان‌ها بودند به گونه‌ای که ائمه بزرگ اهل سنت همگی مدت‌ها شاگرد امام صادق(ع) بودند یعنی خدمت امام صادق(ع) درس می‌خواندند و بسیاری از یافته‌های فقهی را فرا می‌گرفتند و به آنها می‌پرداختند.
ادیب‌یزدی ادامه داد: اما اینکه چرا دشمن دوست دارد ایجاد تفرقه کند مطلب روشن و واضح است، اولاً؛ مسلمانان با سلیقه بسیار خوب و تفکر برجسته رسول خدا(ص) و امیر مومنان(ع)، پربارترین و عالی‌ترین ذخایر کره زمین در سرزمین‌هایی قرار داده شد که مسلمانان آنها را فتح کرده‌اند، باید گفت فتح اقالیم قبله توسط رسول خدا(ص) تا زمانی که زنده بودند و بعد با هدایت امیر مومنان(ع) و عنایات ایشان یه امر اتفاقی نبود، فتوحاتی که مسلمانان به دست می‌آوردند در ارزنده‌ترین نقاط روی کره زمین بود.
وی یادآور شد: اگر دقت کنید بیش از ۷۰ درصد از ذخایر کره زمین به دست مسلمانان است پس مسلمانان اقتدار عظیم اقتصادی دارند اگر این ذخایر دست حکومتی ضد دین بود، انسان‌ها به چه سرنوشتی شوم گرفتار می‌شدند که با موجودیتشان یعنی آن روح خداییشان اختلاف و تفاوت داشت. 
این کارشناس مسائل دینی تصریح کرد: خوشبختانه این موانع عظیم انرژی در اختیار مسلمانان است از جمله ایران که دارای ذخایر گاز، نفت وپتروشیمی و سایر معادن بسیار ارزنده است، اینها همه جزو برنامه‌هایی بود که اسلام زنده بماند و تعالی و اقتدار خود را با صیانت معنوی و ملکوتی حفظ کند.
وی بااشاره به افزایش جمعیت مسلمانان در جهان به  ۲ میلیارد تن، عنوان کرد: یعنی از هر ۱۰ نفر انسان روی زمین سه نفرش مسلمان استاین هم یک موقعیت جمعیتی استراتژیکی برای مسلمانان است بنابراین حیف نیست این همه داشته‌ها را رها کنیم و به آن نپردازیم و هم‌افزایی نکنیم و بیایم گریبان یکدیگر را بگیریم؟!
این کارشناس مسائل دینی افزود: مسلمانان اهل سنت هنگام نماز خواندن دستشان را روی هم می‌گذارند البته که این عمل مستحب است و ائمه‌شان گفتند که واجب نیست و شیعیان هم در نمازهایشان قنوت میگیرند قنوت هم مستحب است اما واجب نیست پس پرداختن به این مسائل جزئی برای بوجود آمدن اختلافات، اشتباه محض است.وی یادآور شد: اگر مسلمانان، خودشان را با نظریات مبارک آقا‌ تطبیق بدهند آن‌وقت می‌دیدید چه عزتی پیدا می‌کردند، چه در دنیا و چه در فردای قیامت اما من متاسفم که دشمن ایجاد فاصله می‌کند و امیدوارم این فاصله به زودی از بین برود و همه مسلمانان بیان منویات رهبری را درک کنند در هر صورت مشخص است مسلمان‌ها هر چقدر اقتدارشان بیشتر باشد انسجامشان بیشتر باشد و به جهت موقعیت‌های بی‌نظیر، قرآن، نهج البلاغه‌، جریان کربلایی که دارند می‌توانند در دل‌های اهل عالم اثر بگذارند.
ادیب‌یزدی خاطرنشان کرد: دشمنان از مسلمان‌ها می‌ترسند، مسلمان‌هایی که زیر سایه قرآن و ولایت باشند و اگر همه بیایند و زیر سایه قرآن و قرار بگیرند قدرت هر یک نفر به اندازه ۱۰۰ نفر می‌شود برای مثال حاج قاسم سلیمانی یک نفر بود اما می‌بینید که تاثیرگذاریش به اندازه یک لشکر بود.
وی اظهار داشت: بدیهی است که استکبار و صهیونیست از جریان اسلامی به شدت وحشت دارند و نمی‌خواهند اجازه بدهند همچین اتفاقی بیفتد پس افرادی را مامور و تربیت می‌کنند‌ و می‌فرستند در جوامع اسلامی تا ایجاد اختلاف و تفرقه کنند بنابراین ملت مسلمان باید حواسش جمع باشد و هر دعوتی را لبیک نگوید به هر حرفی اعتماد نکند و بصیرت خود را در چنین شرایط حساسی به کار گیرد که انشالله تعالی ما شاهد طلوع خورشید وجود حضرت بقیه الله(عج) باشیم و در ذیل عنایت آن حضرت روزگاری به مراتب بهتر و بالاتر داشته باشیم.
ادیب‌یزدی بیان کرد: علمای اهل سنا با تواضع و افتادگی رهبر عظیم الشأن انقلاب را با تمام وجودشان پذیرفتند، علمای اهل سنت در کشور ماده‌ها شهید فقط در راه ولایت و در راه دفاع از وجود مبارک رهبر عزیزمان دادند و با کمال مظلومیت فدا شدند ولی دست از ولایت رهبری و نداشتند اینها باید گفته و دیده شوند و سایر برادران اهل سنت ببینند که علمای اهل سنت به شدت در راه رهبری پایبندند و دوست دارند خدمت ایشان برسند و فرمایشات ایشان را بشنوند.وی ادامه داد: از طرفی دیگر علمای عظیم الشأن شیعه شخصیت‌های بسیار بزرگواری مثل حضرت آیت‌الله مصباح یزدی، حضرت آیت‌الله آشیخ محمد یزدی رضوان‌الله تعالی علیه و علمای بزرگوار مصلح دیگه که هم اکنون عرصه سخن و منبر را در دست دارند، اینها هم به حمدالله دارای یک نگاه فوق‌العاده جهانی و بین المللی هستند  و می‌دانند که الان شرایط ما چه شرایطی است و بایستی در کنار برادران اهل سنت باشیماین کارشناس مسائل دینی افزود: ان‌شاءالله یک گام‌ بسیار جدی‌تر در جهت وحدت برداریم تا دشمن ذلیل و خوار شود و جریان‌های جدایی‌طلب و تفرقه‌انداز باید به شدت کوبیده شده و به حاشیه رانده شوند و ان‌شاءالله قدم‌هایی برای انهدام آنها برداشته شود تا برادران عزیز اهل سنت و شیعه دست به دست یکدیگر زمینه‌ساز تشریف فرمایی آخرین ذخیره الهی حضرت حجت را آماده کنند.
وی با اشاره به اینکه بیشترین نوابغ از میان دانشمندان مسلمان ظهور و بروز می‌کند، گفت: یک مسلمان ذهن خودش را و سلول‌های فعال ذهن خودش را به شراب، مشروبات الکلی و مواد مخدر نمی‌سپارد اصلاً زیر بار اینکه خودش را در معرض نابودی قرار بدهد نمیرود لذا قلبی پاک، ذهنی تابناک برای او باقی می‌ماند و نابغه و دانشمند و عالم می‌شود ولی متاسفانه غربی‌ها به این تعهدات اخلاقی پایبند نیستند و از مشروبات و بسیاری از مواردی که اسلام آنها را حرام می‌کند‌، استفاده می‌کنند پس نمی‌توانند هرگز پا به پای مسلمانان از حیث اکتشافات و نبوغ حرکت کنند.
ادیب‌یزدی مطرح کرد: اگر مسلمان‌ها عوامل قرآن را اطاعت کنند و رهنمود‌های رهبر فرهیخته حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بپذیرند و ایشان را نه فقط رهبر ایران نه فقط رهبر جهان اسلام بلکه رهبر بشریت بدانند زیرا نگاه‌های ایشان نگاه‌های بسیار عمیق و بی‌سابقه‌ای است. جهان‌بینی ایشان نسبت به مسائل جاری بشری به گونه‌ایست که می‌تواند نجات‌دهنده باشد‌.
سیدمحسن طباطبایی؛ باشگاه خبرنگاران سردبیر پرس
انتهای پیام/خ