عدم توانمندی ۳۰ درصد از وزرای پیشنهادی

جواد منصوری در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری – تحلیلی سردبیر پرس با اشاره به جلسات معرفی وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور نباید با حدس و گمان افرادی را برای اداره یک وزارتخانه معرفی کند؛ چون وقت آزمون و خطا نیست. پژوهشگر تاریخ معاصر با اشاره به […]

جواد منصوری در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری – تحلیلی سردبیر پرس با اشاره به جلسات معرفی وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور نباید با حدس و گمان افرادی را برای اداره یک وزارتخانه معرفی کند؛ چون وقت آزمون و خطا نیست.
پژوهشگر تاریخ معاصر با اشاره به اینکه تنها ۷۰ درصد وزرای پیشنهادی به مجلس صلاحیت اداره وزارتخانه را دارند، گفت: ۳۰ درصد بقیه وزرای پیشنهادی در حد و شان وزارتخانه نیستند و قادر به اداره وزارتخانه نخواهند بود.
او اظهارداشت: اگر چه نمایندگان مجلس ساعت‌های زیادی را برای بررسی عملکرد وزرای پیشنهادی صرف کردند؛ اما کافی نیست، از طرف دیگر نمی‌توانیم یک وزارتخانه را معطل وزیر کنیم.
پژوهشگر تاریخ معاصر اظهارداشت: واقعیتش این است که من از آقای پزشکیان انتظار بهتر و بیشتری در انتخاب افراد جوان داشتم؛ به هر حال سابقه و تجربه وزرای پیشنهادی مهم است و نباید انتظار داشت تا نمایندگان مجلس نسبت به آن بی‌تفاوت باشند.
او در ادامه سخناش با اشاره به اینکه شماری از وزرای پیشنهادی یا سابقه ندارند یا اینکه سابقه‌شان خیلی کم است، افزود: به طور مثال می‌گویم یکی از وزرای پیشنهادی که هیچ سابقه اجرایی ندارد اعلام شده است که  بگذارید کار کند در کار سابقه‌اش را به دست می‌آورد که من این حرف را رد می‌کنم یعنی چه که فرد کار کند و هنگام کار کردن تجربه به دست بیاورد. اساس این حرف اشتباه بزرگ است.
منصوری یادآور شد: ما نمی‌توانیم کشور را با یک وزیر بی‌تجربه اداره کنیم بنابراین معتقدم در صورت بروز این پدیده در آینده نه چندان دور با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهیم بود.
انتهای پیام//ح. ع