گذری در بقعه امامزاده عبدالله(ع) در منطقه ۹

به گزارش خبرنگار گروه مناطق «سردبیر پرس»؛ بقعه امامزاده عبدالله(ع) به شکل بنایی هشت ضلعی که بر روی سکوی عشت ترکی بنا شده است در جنوب غربی تهران و در خیابان ۳۰ متری جی، خیابان حاجیان قرار گرفته شده است. ایشان با حضرت ابوالفضل العباس(ع) نسبت دارند. بقعه امامزاده عبدالله(ع) در فضای باز و پر […]

به گزارش خبرنگار گروه مناطق «سردبیر پرس»؛ بقعه امامزاده عبدالله(ع) به شکل بنایی هشت ضلعی که بر روی سکوی عشت ترکی بنا شده است در جنوب غربی تهران و در خیابان ۳۰ متری جی، خیابان حاجیان قرار گرفته شده است. ایشان با حضرت ابوالفضل العباس(ع) نسبت دارند.
بقعه امامزاده عبدالله(ع) در فضای باز و پر از دار و درخت است. گنبد کاشی‌کاری شده آن قدمتی بیش از ۲۰ سال دارد و به صورت پیازی ساخته شده است و یک ضریح فلزی جدید روی مرقد قرار دارد.
این بقعه دارای امکانات فرهنگی ازجمله؛ دارالقرآن، کتابخانه‌ای بزرگ با بیش از ۵ هزار جلد کتاب، کانون فرهنگی، درمانگاه، وسایل بازی و سرگرمی برای کودکان و فضای سبز است.
این محله از شمال به محله دستغیب، از جنوب به محله آذری، از غرب به محله شمشیری و مهرآباد‌جنوبی و از شرق به محله شبیری منتهی می‌شود.

خودِ آستان امامزادگان «عبدالله و زید» (ع) بیش از هزارسال قدمت دارد که از فرزندان حضرت ابوالفضل العباس(ع) هستند.
 
تاریخچه امامزادگان عبدالله(ع) و زید(ع)
مهدی یوسفی یکی از شهروندان تاین محله در گفتگو با خبرنگار «سردبیر پرس» درباره تاریخچه این بنا گفت: این ۲ بزرگوار بعد از واقعه «عاشورا» و به شهادت رسیدن پدرشان حضرت ابوالفضل‌العباس به دلیل فشار‌های مخالفان و دشمنان آن حضرت، به ایران مهاجرت کردند و ابتدا به «ری» و «طالقان» رفتند و در نهایت به قلعه جی رسیدند. این بزرگواران پس از درگیری در این محل به شهادت رسیدند و در همین محل نیز دفن شدند.

از بلوار‌های مهم این محله می‌توان به بلوار نوری نیارکی، بلوار بدر الزمان قریب، بلوار بختیاری و بلوار قزوین اشاره کرد.
 
مسیر دسترسی به محله امامزاده عبدالله(ع)
این محله از ایستگاه مترو برخوردار نیست و برای رفتن به این محله می‌توان از ایستگاه مترو زمزم استفاده کرد، اتوبان‌های آیت‌الله سعیدی و اتوبان یادگار امام نیز تردد در این محله را برای شهروندان تسهیل کرده است.
 
انتهای پیام/خ