خستگی‌ناپذیری شهید رئیسی؛ الگویی برای پزشکیان

گروه سیاسی «سردبیر پرس»؛ دولت شهید جمهور در طول سال گذشته تلاش‌های مضاعفی برای خدمت به مردم انجام دادند؛ به طوری که اگر در پایان دولت تدبیر و امید شاهد قربانی شدن تعداد زیادی از مردم بر اثر ابتلا به بیماری کرونا بودیم، این روند در دولت شهید آیت‌الله رئیسی با وارد کردن واکسن به […]

گروه سیاسی «سردبیر پرس»؛ دولت شهید جمهور در طول سال گذشته تلاش‌های مضاعفی برای خدمت به مردم انجام دادند؛ به طوری که اگر در پایان دولت تدبیر و امید شاهد قربانی شدن تعداد زیادی از مردم بر اثر ابتلا به بیماری کرونا بودیم، این روند در دولت شهید آیت‌الله رئیسی با وارد کردن واکسن به تعداد مورد نیاز باعث مدیریت روند سلامت در کشور شد؛ از آن‌ها گذشته شاهد توسعه خوب زیرساخت‌ها و ارتباط با کشور‌های جهان به ویژه همسایگان در دوران شهید جمهور بودیم که نشان از دیپلماسی خوب سیاست خارجی این دولت بود. در حال حاضر دولت مسعود پزشکیان در راس امور اجرایی کشور قرار گرفته است و طبق فرمایش رهبرمعظم انقلاب اسلامی، همه گروه‌ها و طیف‌ها و مسئولان موظف به همکاری با این دولت در جهت پیشبرد اهداف و خدمت به مردم هستیم و اینجا این سوال مطرح می‌شود که دولت شهید جمهور تا چه اندازه مورد الگوی دولت جدید است؟ اگر دولت شهید مسعودیان ادامه‌دهنده راه دولت حسن روحانی باشد چه آسیب‌هایی برای کشور وجود دارد؟ در این زمینه گفتگویی با حجت‌الاسلام مفید کیانی‌نژاد نماینده مردم البرز در مجلس شورای اسلامی انجام دادیم که خواندنش خالی از لطف نیست.
بنده چهار سالی در مجلس شورای اسلامی با مسعود پزشکیان همکار بودم، فوق‌العاده انسان متعهدی است، نکته‌ای در این میان وجود دارد و آن اینکه، افرادی که برای آقای پزشکیان تصمیم می‌گیرند خیلی باید مراقب باشند تا آبروی وی نرود. با توجه به شناختی که از پزشکیان دارم بعید می‌دانم اجازه دخالت افراد در تصمیمات به دیگران بدهد، امیدوارم پزشکیان آنقدر پخته عمل کند که خیلی گوش به حرف اطرافیان ندهد.
سردبیر پرس: پزشکیان در مناظراتشان وعده‌هایی دادند که چقدر به آن عمل خواهند کرد؟ 
آقای پزشکیان در مراسم تنفیذ اعلام کردند با توجه به رهنمود‌های مقام معظم رهبری حرکت خواهند کرد امیدوارم بتوانند راه آیت‌الله رئیسی را ادامه دهند؛ نا گفته نماند ادامه راه شهید جمهور واقعا سخت است و بر همین مبنا رهبر فرزانه انقلاب فرمودند؛ آقای رئیسی؛ رئیس جمهور خستگی‌ناپذیر بودند.
یادم نمی‌رود؛ خبرنگاری از شهید رئیسی سوال کرد اوقات فراغت خود را چطور می‌گذرانید؛ اعلام کردند پنجشنبه و جمعه روز استراحت بنده نیست بلکه روز خدمت به مردم است. اگر آقای پزشکیان بتواند رهنمود‌های رهبر فرزانه انقلاب را به منصه ظهور برسانند، دولتی قوی و به مانند دولت شهید جمهور خواهند داشت.
سردبیر پرس: آقای پزشکیان چه نکته‌ای را باید در تایید صلاحیت وزرا در نظر بگیرد تا از ورود افراد ناکارآمد جلوگیری شود؟ 
با توجه به روحیه خدمتی و خلق و خوی آقای پزشکیان نتیجه خوبی را خواهیم دید؛ من وی را یک ماجراجوی خدمت می‌دانم. همانطور که همه شنیدیم رهبر انقلاب از شهید جمهور ۱۹ ویژگی اعلام کردند و در دیداری هم که با خانوده شهید رئیسی داشتند؛ اعلام کردند: «زیر این آسمان یکی از بهترین‌ها را ما از دست دادیم و در صحبتی که با امیر قطر داشتند؛ فرمودند ما یک رئیس جمهور جامع الطراف را از دست دادیم ممکن است نواقصی هم در دولت آقای رئیسی داشتیم، اما اشکال ندارد، شخص آقای رئیسی با یک اقتدار خوبی زمینه خدمت را فراهم کرد که جای بالندگی دارد.»
سردبیر پرس: در دولت آقای روحانی شاهد ضربه‌های سنگین در همه بخش‌ها بودیم، برای اینکه شاهد این ضربه‌ها نباشیم نیازمند چه تدابیری هستیم؟ 
 متاسفانه در دولت روحانی ضربه‌های بسیاری خوردیم و همین موضوع کشور را به جای اینکه به سمت پیشرفت ببرد عقبگرد داشتیم؛ لازم است در این زمینه تمهیداتی گسترده‌ای داشته باشیم. متاسفانه لطمه‌های بزرگی در دولت روحانی خوردیم نباید به آن دوران برگردیم؛ در دولت شهید جمهور شاهد ترمیم لطمه‌ها بودیم؛ لطمه‌هایی که اگر آقای رئیسی ترمیم نمی‌کرد معلوم نبود چه عاقبتی داشتیم؛ اخلاص شهید رئیسی بر همه روشن است، وی لحظه‌ای را برای خدمت به مردم و کشور را از دست نداد و به هیچ عنوان طاقت کم‌کاری مسئولی را نداشت. تدبیری که شهید رئیسی برای خدمت داشت در هیچ دولتی ما شاهد آن نبودیم؛ او با سفر به مناطق محروم و دیدار با مردمان به درد و دلشان می‌نشست و کاملا بر رفع مشکلات آنان متمرکز می‌شد.
در هیچ دولتی چنین نشست‌هایی با مردم مناطق محروم نداشتیم؛ سوال این است کدام رئیس جمهور مانند شهید جمهور پا به مناطق دور افتاده گذاشت، کدام رئیس جمهور بدون تشکیلات میان مردم حاضر می‌شد. آیا این‌ها برای یک رئیس جمهور کامل نیست. یادمان نمی‌رود در زمان کرونا آقای روحانی خیلی کم پیش می‌آمد که در جلسه هیات دولت حضور یابد، اما  دیدیم شهید رئیسی بدون اینکه ترسی از ویروس کرونا داشته باشد نه تنها در جلسه هیات دولت حضور می‌یافت بلکه در بیمارستان‌هایی که پر از بیماران کرونا بود سرکشی می‌کرد و دستور لازم را برای بهبود شرایط دبیماران کرونایی صادر می‌کرد. آیا وقت آن نرسیده است که خدمات ریز به ریز آیت‌الله رئیسی را به نسل جوان و نوجوان بازگو کنیم؟ آیا وقت آن نشده است که بگوییم که شهید رئیسی بدون هیچ ترسی میان بیماران حاضر می‌شد.
سردبیر پرس: چگونه می‌توانیم الگو‌های رفتاری و خدمتی شهید رئیسی را فرهنگ‌سازی کنیم؟ 
در طول تاریخ بهترین الگوی رفتاری و خدمتی را در دولت شهید جمهور شاهد بودیم؛ معتقدم و ایمان راسخ دارم یکی از موفقیت‌های آقای پزشکیان ادامه راه شهید رئیسی است. با انتخاب بهترین افراد صالح و معرفی آنان به مجلس شو رای اسلامی برای رای اعتماد، بهترین مسیر خدمتی برای مردم و کشور را می‌تواند رقم بزند؛ کارشناسان کمی در کشور نداریم آقای پزشکیان می‌تواند با استفاده از آنان اتفاقات خوبی را برای مردم و کشور رقم بزند.
سردبیر پرس: دولت شهید رئیسی نقطه نظرات مثبت زیادی داشت چطور می‌توان از آن‌ها استفاده کرد؟ 
 هر دولتی نقطه مثبت و منفی دارد و دولت جدید می‌تواند با الگو قرار دادن نقاط مثبت و قوی دولت شهید رئیسی، کشور را به سمت توسعه و پیشرفت سوق دهد و از تکرار دولت روحانی جلوگیری کند.
آقای پزشکیان باید مشکلات باقیمانده کشور را با تدبیر درست بهبود بخشد؛ دولت جدید موظف است بر اساس دستاورد‌هایی که تا الان در نظام جمهوری اسلامی ایران حاصل شده با اتکا بر نظام باور داخلی و با ارتباطات بین‌الملل و هم پیوندی با اقتصاد جهانی بتواند اقتصاد کشور را شکوفاتر کند.
سردبیر پرس: آقای پزشکیان چطور می‌تواند معیشت و اقتصاد کشور را بهبود ببخشد؟ 
دولت چهاردهم همانند دولت شهید جمهور باید معاش مردم را تقویت و مشکلات زیر ساخت‌های کشور را رفع کند؛ تنها در این صورت است که می‌توانیم همه مشکلات را یکی پس از دیگری رفع کنیم. معیشت مردم، مشکلات اقتصادی و اشتغال از مواردی است که دولت آقای پزشکیان باید بر این موضوعات متمرکز شود و بتواند گرهی از آن‌ها باز کند؛ قطعا مردم منتظر عدالت هستند، شرایطی باید پیش آید که عدالت به طور یکسان بین مردم توزیع شود. کلام آخر این است که ما در دولت‌های قبلی نتیجه خوب خدمتی نداشتیم و همین امر نارضایتی مردم را به همراه داشت؛ برای رهایی از نارضایتی‌ها نیازمند تدبیر صحیح هستیم، یادمان نرود که مردم با هزار امید پای صندوق رای حاضر شدند تا رئیس جمهور اصله انتخاب کنند. امیدوارم دولت پزشکیان با معرفی کابینه اصلح قدم‌های خدمتی خوبی را در کشور بر دارد و ما هم به عنوان نماینده مردم در خانه ملت برای داشتن دولت قوی حمایت خواهیم کرد.
 
انتهای پیام/