محله «کاج» تهران کجاست؟

به گزارش خبرنگار گروه مناطق «سردبیر پرس»؛ محله کاج در مرکز شهر تهران قرار دارد که یکی از محله پرتردد شهر تهران است که خیابان‌های مهمی به آن ختم می‌شوند. این منطقه جمعیتی بالغ بر ۹ هزار و ۶۰۰ نفر را دارد این محله به دلیل بافت متراکم دارای امکاناتی مانند بازار تره‌بار، پارکینگ عمومی، سرویس […]

به گزارش خبرنگار گروه مناطق «سردبیر پرس»؛ محله کاج در مرکز شهر تهران قرار دارد که یکی از محله پرتردد شهر تهران است که خیابان‌های مهمی به آن ختم می‌شوند.
این منطقه جمعیتی بالغ بر ۹ هزار و ۶۰۰ نفر را دارد
این محله به دلیل بافت متراکم دارای امکاناتی مانند بازار تره‌بار، پارکینگ عمومی، سرویس بهداشتی، قضای بازی برای کودکان و نوجوانان و فضای سبز به اندازه کافی نیست.
محله کاج از سمت شمال به خیابان پلیس، از سمت جنوب به خیابان باقری شبستری، از سمت غرب به خیابان شریعتی و از سمت شرق به بزرگراه صیاد شیرازی منتهی می‌شود.
مراکز مهم محله کاج در تهران شامل؛ سینما ایران، سینما سروش، سینما صحرا، رستوران طریقت، بوستان نارون، موسسه فرهنگی و هنری تصویرنگاران قاب نقره ایی، پارک رستوران سنتی لانه کبوتر، رستوران لوکس محسنی و رستوران عباس کرمانشاهی است.
مراکز درمانی محله کاج در تهران عبارتند از  بیمارستان خانواده، دانشکده پرستاری، وزارت بهداشت، تجهیزات درمانی استار و مرکز ام آر آی دانا.
از مراکز فرهنگی محله کاج در تهران می‌توان به موسسه فرهنگی و هنری هفت اقلیم، بنساد فرهنگی امیر کبیر، مجتمع فرهنگی هنری جهان آراو موسسه فرهنگی هنری پندار اشاره کرد.
بوستان نارون،بوستان آوا،باغ موزه قصر،برجک تاریخی زندان قصر،بوستان اندیشه،بوستان لاله،بوستان مریم،بوستان درختی،گالری گل بوستان نشاط،بوستان نشاط،بوستان طالقانی از مکان ها تفریحی محله کاج است.
 
مسیر دسترسی به محله کاج
محله کاج جز محدوده زوج و فرد می‌باشد و نزدیک ترین ایستگاه اتوبوس به محله کاج ایستگاه اتوبوس باغ صبا، ایستگاه اتوبوس سه راه زندان و نزدیک ترین ایستگاه مترو، ایستگاه مترو دروازه دولت و ایستگاه مترو امام حسین(ع) است و نیز نزدیک‌ترین ایستگاه بی‌آرتی به محله کاج ایستگاه بی‌ارتی شریعتی و باغ صفا است.
 
انتهای پیام/خ