آشنایی با محله حکمت تهران

به گزارش خبرنگار گروه مناطق «سردبیر پرس»؛ محله حکمت از محله‌هایی که در شمال تهران و در ناحیه هشت منطقه ۱ تهران قرار دارد که با محله چیذر هم ناحیه است؛ این منطقه دارای آب و هوایی خوش است. این محله با امامزاده قاسم در بخش شمالی، با دزاشیب با بخش شرقی، از بخش غربی […]

به گزارش خبرنگار گروه مناطق «سردبیر پرس»؛ محله حکمت از محله‌هایی که در شمال تهران و در ناحیه هشت منطقه ۱ تهران قرار دارد که با محله چیذر هم ناحیه است؛ این منطقه دارای آب و هوایی خوش است.
این محله با امامزاده قاسم در بخش شمالی، با دزاشیب با بخش شرقی، از بخش غربی با تجریش و با چیذر و قیطریه از بخش جنوبی مجاورت دارد.
 
تاریخچه محله حکمت
محله حکمت یکی از محلات قدیمی با وسعت ۲ کیلومتری در بخش مرکزی منطقه ۱ تهران است. این محله  دارای جمعیتی ۳۰ هزار نفری است. محله حکمت، محل سکونت حسینعلی خان حکمت بوده است که به حشمت الممالک فرزند حیدرخان معظم‌الدوله شناخته می‌شد، که در محله فعلی حکمت ساکن بود، علی‌اصغر حکمت ادیب، شاعر، نویسنده، مترجم معاصر، بنیانگذار کتابخانه ملی، اولین رئیس دانشگاه تهران، بنیانگذار نشریه فروغ ملت، وزیر امور خارجه پهلوی بود.
مسیر دسترسی محله حکمت
ایستگاه مترو تجریش و ایستگاه مترو قیطریه از نزدیک‌ترین ایستگاه‌های مترو است که امکان دسترسی راحت را برای تردد شهروندان به محله حکمت را فراهم کرده است.
خانه موزه سیمین و جلال
یکی از مراکز تفریحی که در محله حکمت واقع شده است، خانه قدیمی سیمین و جلال است که به خانه عشق معروف است. این خانه دارای داستان‌های زیبایی است و در بخش شمالی محله حکمت و در نزدیکی ایستگاه مترو تجریش قرار دارد
از جمله مراکز خریدی که در داخل این محله واقع شده است عبارت است از؛ مرکز خرید روبان نور، مجتمع اداری و تجاری اندرزگو، مجتمع اداری و تجاری دیانا است و از دیگر مراکز خرید در اطراف این محله می‌توان به مرکز خرید سانا در دزاشیب، مرکز خرید ارگ در تجریش.رستوران‌ها و کافه‌های حکمت
از لیست‌های بلند بالای کافه و رستورانی این محله می‌توان به رستوران هانی، رستوران دل کوک، رستوران شمشیری، دونر گاردن، رستوران لبینا، کافه رستوران چای بار، کافی شاپ بیروت، کافه هوکا، کافه سومر و کافه لند اشاره کرد.
 
انتهای پیام/خ