شکوفایی کشور با تلاش گروه‌های جهادی

به گزارش خبرنگار «سردبیر پرس»؛ یک دولت مردمی با باور عمیق و انقلابی به حرکت جهادی، رفع مشکلات و موانع فعالیت گروه‌های جهادی و گسترش این فرهنگ مهم و روحیه جهادی می‌پردازد و این گروه‌های جهادی با مسئله‌یابی، یافتن راهکار و تلاش به حل مسئله می‌پردازند، بنابراین رشد و شکوفایی استعدادها و ایجاد عدالت در […]

به گزارش خبرنگار «سردبیر پرس»؛ یک دولت مردمی با باور عمیق و انقلابی به حرکت جهادی، رفع مشکلات و موانع فعالیت گروه‌های جهادی و گسترش این فرهنگ مهم و روحیه جهادی می‌پردازد و این گروه‌های جهادی با مسئله‌یابی، یافتن راهکار و تلاش به حل مسئله می‌پردازند، بنابراین رشد و شکوفایی استعدادها و ایجاد عدالت در جامعه و مهیا کردن امکانات و زمینه‌های پیشرفت از جمله اهداف مشترک دولت و گروه‌های جهادی است.جوانان و گروه‌های جهادگر با راه‌اندازی اردوهای جهادی توسط اقشار مختلف در دور افتاده‌ترین شهرها و روستاهای کشور و حضور در آنجا باعث می‌شوند غبار محرومیت از چهره این مناطق زدوده شود بنابراین تداوم این حرکت‌های جهادی و احیای جهادسازندگی از برنامه‌های اصلی و مهم دولت انقلابی و مردمی است.
پس از تشکیل دولت سیزدهم، تلاش شد که کار جهادی بر عهده خود جهادگران باشد و دولت فقط به حمایت از آنها بپردازد و این طراحی سازوکاری برای وصل کردن گروه‌های جهادی به همدیگر و فراهم آوردن زیرساخت‌های حمایتی برای هم‌افزایی بیشتر ظرفیت بزرگ این گروه‌ها را باعث می‌شود که کشور در مسیر آبادانی، رشد و شکوفایی، ارتقای کیفیت اقدامات فرهنگی و رفع آسیب‌های اجتماعی و مسائل موجود در جامعه قرار بگیرد بنابراین حمایت از گروه‌های جهادی برای پرورش مدیران توانمند، با تجربه، انقلابی و با انگیزه در این گروه‌ها باعث ارتقای کارآمدی دستگاه‌ها می‌شود.
 

حمایت دولت از گروه‌های جهادی ضروری است
غلامحسین رضوانی در گفتگو با خبرنگار سیاسی «سردبیر پرس» اظهار داشت: در زمینه کاهش فاصله طبقاتی؛ نظام جمهوری اسلامی ایران موفق بوده است؛ کما اینکه در دولت‌های گذشته با ضعف‌های جدی‌تر مواجه بودیم.  
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جهت‌گیری‌های عدالت‌طلبانه انقلاب اسلامی همواره بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با جدیت تمام‌تر رأس نظام بوده است، گفت: بسیج سازندگی در طول سال‌های گذشته در حوزه‌های مختلف محرومیت‌زدایی، اشتغال‌زایی و… خوش درخشیده است.
وی ادامه داد: در دولت روحانی با سوء‌مدیریت‌های فراوان و سیاست‌های غرب‌گرایانه مواجه بودیم؛ یکی از دلایل ماندگاری نظام به رغم توطئه‌های فراوان و گسترده دشمنان تکیه به آحاد مردم و توده‌های مختلف از نظام بود.  
رضوانی اظهار داشت: هر جا از کمک مردم استفاده شد؛ موفقیات نظام تثبیت شده است و هر جا هم نقش‌آفرینی مردم بی‌رنگ یا کم‌رنگ شده، دچار مشکل شدیم؛ در بخش اقتصادی هم همین‌طور؛ چنانچه در بخش اقتصاد شاهد حضور پر رنگ مردم باشیم مشکلات یکی پس از دیگری رفع خواهد شد.  
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نقش گروه‌های جهادی در همه عرصه‌ها را مفید و سازنده دانست و افزود: گروه‌های جهادی حمایت‌کننده نظام اسلامی هستند و همیشه و همه جا کمک حال و یاور مردم و نظام بوده و هستند.  
وی ادامه داد: حمایت دولت از گروه‌های جهادی ضروری است چرا که آنان در سخت‌ترین و دشوارترین شرایط در میدان خدمت هستند.  
رضوانی با اشاره به اینکه شکل‌گیری گروه‌های جهادی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) مبنی برتشکیل نهضت مردمی جهاد سازندگی در تاریخ ۲۶ خرداد ۱۳۵۸باز می‌گردد، افزود: هدف این بود که جوانان انقلابی با روحیه جهادی و با تکیه به نظم تشکیلاتی غیراداری و با اتکاء به مشارکت مردم محروم به رفع محرومیت در سراسر کشور بپردازند.  
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: همان‌طور که همه شنیدیم رهبرمعظم انقلاب اسلامی نیز به گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی توجه ویژه‌ای دارند و در اندیشه ایشان یکی از مهمترین ابزار‌های انقلابی محرومیت‌زدایی گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی است.  
 

تولید و مشارکت مردم؛ راه توسعه کشور
علیرضا شهبازی در گفتگو با «سردبیر پرس» اظهار داشت: اعتقاد دارم حتماً باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی از وجود مردم استفاده کنیم منتها یکی از شروط آن این است که مسئولان باید اعتماد و اطمینان مردم را جلب کنند؛ لذا معتقدم تنها راه نجات کشور؛ مهار تورم، رشد تولید و مشارکت مردم است.  
وی یادآور شد: برای برون‌رفت از همه مشکلات در همه عرصه‌ها نیازمند کمک همه قوا هستیم تا شاهد رشد تولید و در نهایت مهار تورم باشیم.  
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی در سوالی مبنی بر اینکه دستاورد‌های انقلاب اسلامی در برقراری عدالت اجتماعی و محرومیت‌زدایی چه بوده است، گفت: این شعار یکی از اهداف انقلاب بود و همه مردم، امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب به این موضوع واقف بودند. اما متاسفانه در این جهت نتوانستیم موفق عمل کنیم، باید کاری کنیم تا طبقات متوسط و پایین بتوانند از نعمت انقلاب و رهنمود‌های مقام معظم رهبری از شرایط اقتصادی کشور با توجه به تحریم‌ها و فشار‌هایی که به مردم می‌آید بتوانند از عدالت استفاده کنند.
وی ادامه داد: متاسفانه شاهد این هستیم که برخی افراد دنبال رانت هستند و توجهی به اقشار ضعیف ندارند؛ فاصله طبقاتی روز به روز در کشور بیشتر می‌شود، یکی از نمونه‌های آن مستاجران هستند که با توجه به گرانی‌های اخیر مجبور شدند به حاشیه شهر‌ها مهاجرت کنند.  
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: آرزوی همه ما برقراری عدالت در جامعه است به طوری که همه قشر‌های جامعه بتوانند از دستاورد‌های انقلاب به طور یکسان بهره‌مند شوند.  
او افزود: یکی از موفقیت‌های ما در جهت رشد تولید؛ اقتصاد مقاومتی است که در این بخش نتوانستیم موفق باشیم. معتقدم بسیج می‌تواند در این جهت کمک کند منتها شرطش این است که سازمان‌ها، اداره‌ها و ارگان‌ها موانع تولید را برطرف کنند و پای کار بیایند.  
 

مردمی بودن جزو ویژگی‌های انقلاب اسلامی است
جواد منصوری در گفتگو با خبرنگار سیاسی «سردبیر پرس»، اظهار داشت: در بخش تامین امنیت و مقابله با ضد انقلاب نهاد‌هایی مانند سپاه پاسداران، دادگاه‌های انقلاب اقداماتی خوب و موفق داشتند، در این زمینه بحث‌های بسیاری وجود دارد و اتفاقاً ضد انقلاب به شدت از موفقیت این نهاد‌های انقلابی در بخش امنیت و حفظ تمامیت عرضی کشور ترس داشتند. 
او ادامه داد:  در بخش اقتصادی هم نهاد‌هایی تشکیل شد تا اینکه آن تمرکز قدرت، فساد و وابستگی در بخش اقتصادی را از بین ببرند و شرایط جدیدی را  بوجود بیاورند؛ لذا تشکیلاتی مانند بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام، کمیته امداد امام خمینی(ره) و جهاد سازندگی تشکیل شد. 
پژوهشگر تاریخ معاصر اظهار داشت: نهاد‌ها توانستند خدمات بسیار گسترده‌ای را انجام دهند به گونه‌ای که واقعاً چهره روستا‌ها و مناطق حاشیه شهر‌ها و فاصله طبقاتی در کشور به شکل محسوسی تغییر کرد حتی در دوران جنگ تحمیلی. 
او ادامه داد: تمهیدات، سیاست‌ها و اقداماتی که انجام گرفت مانع از این شد که جنگ طبقات محروم را محروم‌تر و ضعیف‌تر کند و حتی در تقلیل ثروت هم نقشی اساسی داشت. 
پژوهشگر تاریخ معاصر گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی مهمترین مسئولیت و رسالت جمهوری اسلامی ایران رسیدگی به وضع عمومی کشور به لحاظ توزیع ثروت و قدرت بود؛ در دوران قبل از انقلاب قدرت؛ دست قدرت‌های بزرگ که خودش عامل اصلی فساد اقتصادی و ایجاد شکاف شدید طبقاتی از نظر فساد بود.
منصوری با اشاره به اینکه امنیت جمهوری اسلامی بر سه رکن آموزه‌های اسلام، اتکا به مردم و پیروی از ولایت استوار است، گفت: یکی از مهمترین علل وقوع انقلاب اسلامی در ایران، وجود حکومت استبدادی پادشاهی و بی‌اعتنایی و حتی مخالفت آن حکومت با اعتقادات مذهبی مردم بود. به همین دلیل، پس از پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷، اصلی‌ترین و اولین تلاش نظام جدید، بنا و استقرار دولتی بود که از یک سو اصول و معیار‌های دموکراتیک در آن رعایت شود و خطر همیشگی استبداد از ایران رخت بربندد و از سوی دیگر خواسته قلبی و واقعی ملت ایران که همان پیاده شدن و اجرای احکام اسلامی است تحقق یابد. 
 
انتهای پیام/خ