رسیدن به کمالات با تمسک به ائمه معصومین

حاج محسن طاهری در گفتگو با خبرنگار «سردبیر پرس» درباره اهمیت دهه کرامت گفت: «ذیقعده شد و بهار ایران آمد/ در مشهد و قم دو مهر تابان آمد/ در اول آن کریمله آل رسول/ در یازدهم شاه خراسان آمد». وی ادامه داد: گرچه ابتدای دهه کرامت مشهور به ولادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) […]

حاج محسن طاهری در گفتگو با خبرنگار «سردبیر پرس» درباره اهمیت دهه کرامت گفت: «ذیقعده شد و بهار ایران آمد/ در مشهد و قم دو مهر تابان آمد/ در اول آن کریمله آل رسول/ در یازدهم شاه خراسان آمد».
وی ادامه داد: گرچه ابتدای دهه کرامت مشهور به ولادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) و یازدهم ولادت، ولی نعمتمان آقا ابوالحسن الرضا است، اما اگر بخواهیم دقیق‌تر ببینیم، کل ماه ذی‌القعده متعلق به امام رضا علیه السلام هست
مداح اهل بیت(ع) بااشاره شادی مومنان و مسلمانان در دهه کرامت افزود: این دهه فرصتی است که ما بیشتر با ائمه معصوم و اهل بیت(ع) مانوس شویم و با توجه به سبک زندگی و اخلاق و خصوصیات این عزیزان تجدیدنظری در رفتار و کردار خود کرده و  انها را الگو قرار دهیم برای رشد خودمان و رسیدن به کمالات.
وی با اشاره به زیارت زائران متعدد از سراسر جهان برای عرض ارادت به پیشگاه حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: در زیارت‌نامه‌ حضرت فاطمه معصومه (س) نکات گرانقدری است، یکی از نکات این است؛  امکان ندارد مومن به خوشحالی کامل رسد مگر با ظهور حضرت امام زمان علیه‎السلام و حتی در جایی دیگر از زیارت آمده است«أن یجمعنا و إیاکم فی زمره جدکم»؛ باید دائماً با معصوم علیه‌السلام باشیم.
حاج محسن طاهری با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ کرامت و نهادینه کردن آن در جامعه امروزی عنوان کرد: ارزش‌های نهفته در سیره رفتاری و شخصیت حضرت معصومه(س) و سیره رفتاری امام رضا(ع) مقوله‌هایی هستند که در دهه کرامت دنبال می‌شوند.
وی با اشاره به گستره زائران و عاشقان این دو بزرگوار یادآور شد: بنابراین برای رسیدن به کرامت و رشد در ابعاد فردی و اجتماعی نیازمند تمسک جستن به اهل بیت(ع) و ائمه معصومین همچون امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) هستیم.
سیدمحسن طباطبایی؛ باشگاه خبرنگاران سردبیر پرس
 
انتهای پیام/خ