افزایش تولید بنزین در دستور کار است
به گزارش «سردبیر پرس»؛ از وزارت نفت، «محمدصادق عظیمیفر» با بیان اینکه در هفت ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال حجم سوخت مایع تحویلی به نیروگاهها ۳۸ درصد افزایش یافته است، افزود: همچنین در این مدت مصرف بنزین نسبت به مدت مشابه پارسال هفت درصد (۱. ۶ میلیارد لیتر) افزایش یافته است که […]
به گزارش «سردبیر پرس»؛ از وزارت نفت، «محمدصادق عظیمیفر» با بیان اینکه در هفت ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال حجم سوخت مایع تحویلی به نیروگاهها ۳۸ درصد افزایش یافته است، افزود: همچنین در این مدت مصرف بنزین نسبت به مدت مشابه پارسال هفت درصد (۱. ۶ میلیارد لیتر) افزایش یافته است که این افزایش مصرف با استفاده از ظرفیتهای موجود انتقال و توزیع بهطور پایدار تأمین شد.
وی با بیان اینکه تلاش میکنیم در زمستان امسال توزیع سوخت پایداری به نیروگاههای کشور انجام شود، گفت: بهمنظور تأمین پایدار سوخت مایع در فصل سرد سال، باید برنامهیزیهای مطلوبی در بخش تولید داشته باشیم. همچنین با استفاده از افزایش خوراک پالایشگاهها و رفع گلوگاهها و اقدامهای عملیاتی توانستیم در مهرماه امسال، به تولیدات بنزین، نفتگاز و نفتکوره پالایشگاهها افزوده کنیم.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی با اشاره به بهرهبرداری قریبالوقوع خط لوله دوم بندرعباس- رفسنجان، ادامه داد: ظرفیت انتقال فرآوردههای نفتی از نوار جنوبی به مناطق مرکزی و شمالی کشور با استفاده از این خط لوله افزایش مییابد.
عظیمیفر با تأکید بر اینکه باید تحویل سوخت مایع به نیروگاهها نسبت به پارسال افزایش یابد، اضافه کرد: در فصل سرد امسال باید با بهرهبرداری از خطوط جدید انتقال فرآورده نفتی به نیروگاهها، توسعه ناوگان نفتکش جادهپیما و مخزندار ریلی، حجم تحویل سوخت مایع به نیروگاه نسبت به پارسال افزایش یابد تا اختلالی در تأمین سوخت کشور بهوجود نیاید.
وی با بیان اینکه تعلل در زمان تصمیمگیری بهموقع از دلایل مهم ناترازی انرژی در کشور است، خاطرنشان کرد: باید فهم مشترک و درستی در نهادهای مختلف نسبت به موضوع ناترازی انرژی و شناخت عوامل مهم موجود در بروز مسأله این ناترازی وجود داشته باشد و همه مجموعهها باید نسبت به این مسأله احساس مسئولیت کنند.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد ناوگان حمل و نقل کشور فرسوده است، خاطرنشان کرد: این ناوگان فرسوده سه برابر میانگین استاندارد جهانی سوخت مصرف میکنند و ناوگان جدید نیز بعضا استانداردهای کافی و مطلوب جهانی را ندارند و سوخت زیادی مصرف میکنند، همچنین زیرساخت ناوگانهای حملونقل عمومی توسعه قابلتوجهی ندارند و مردم به ناچار از خودرو شخصی استفاده میکنند.
عظیمیفر با بیان اینکه با پیشگیری از قاچاق فرآورده نفتی و سوخت میتوان حجم زیادی از مصرف را کاهش داد، گفت: با اقدامهایی مانند راهاندازی طرح سوختگیری در مسیر، طرح «سپهتن» و «سیپاد» میتوان شاهد کاهش قابل توجهی در عرضه خارج از شبکه سوخترسانی باشیم.
انتهای پیام/منبع:ایرنا
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰