شهدای انفجارهای لبنان به ۲۰ تن رسید

به گزارش «سردبیر پرس»، وزارت بهداشت لبنان بامداد امروز (پنج‌شنبه) در تازه‌ترین بیانیه خود از افزایش شهدای انفجار‌های عصر چهارشنبه به ۲۰ تن خبر داد. وزارت بهداشت لبنان همچنین تعداد زخمی‌ها را ۴۵۰ نفر اعلام کرد. حزب‌الله لبنان نیز تاکنون از شهادت ۱۰ نفر از رزمندگان خود در انفجار‌های عصر چهارشنبه خبر داده است. فراس […]

به گزارش «سردبیر پرس»، وزارت بهداشت لبنان بامداد امروز (پنج‌شنبه) در تازه‌ترین بیانیه خود از افزایش شهدای انفجار‌های عصر چهارشنبه به ۲۰ تن خبر داد.
وزارت بهداشت لبنان همچنین تعداد زخمی‌ها را ۴۵۰ نفر اعلام کرد. حزب‌الله لبنان نیز تاکنون از شهادت ۱۰ نفر از رزمندگان خود در انفجار‌های عصر چهارشنبه خبر داده است.
فراس الابیض وزیر بهداشت لبنان شب گذشته گفته بود که اکثر جراحت‌های انفجار‌های روز چهارشنبه سطحی است، در حالی که اکثر مجروحان انفجار‌های روز سه‌شنبه وضعیت متوسط و خطرناکی داشتند. انفجار‌های دستگاه‌های پیجر در روز سه‌شنبه ۱۳ شهید و ۲ هزار و ۸۰۰ مجروح در پی داشته است.
در این راستا یک کارشناس سایبری در گفتگو با تسنیم گفت: بررسی‌های انجام شده از وقایع دیروز و امروز لبنان، نشان می‌دهد که وجه اشتراک همه انفجارها، داغ شدن و منفجر شدن باتری‌های لیتیومی آنهاست و رژیم صهیونیستی، با نوعی از عملیات سایبری، داغ شدن باتری‌ها و انفجار آنها را سبب شده است. البته اظهار نظر نهایی منوط به گزارش نهاد‌های امنیتی است.
سی ان ان در گزارشی مدعی است گوشی‌های آیفون، دستگاه‌های ورود و خروج، بی سیم‌های واکی تاکی و تجهیزات رادیویی خودرو، از موارد منفجر شده طی روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه بوده‌اند.
انتهای پیام/منبع: تسنیم