محیط‌بانان نیاز به حمایت بیشتری دارند

سمیه رفیعی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «سردبیر پرس» با اشاره به ضرورت حمایت دولت از محیط‌‌بانان  گفت: حفظ گونه‌های جانوری کمیاب یکی از موارد مهم در کشور است که باعث مورد توجه قرار بگیرد چرا که انقراض گونه‌های جانوری به دلیل تخلف برخی شکارچیان می‌تواند آسیب‌های جدی به محیط زیست […]

سمیه رفیعی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «سردبیر پرس» با اشاره به ضرورت حمایت دولت از محیط‌‌بانان  گفت: حفظ گونه‌های جانوری کمیاب یکی از موارد مهم در کشور است که باعث مورد توجه قرار بگیرد چرا که انقراض گونه‌های جانوری به دلیل تخلف برخی شکارچیان می‌تواند آسیب‌های جدی به محیط زیست کشورمان وارد کند و شاهد انقراض گونه‌های جانوری خواهیم بود که دیگر جبران‌ناپذیر است. 
وی افزود: برای حفاظت از گونه‌های جانوری و محیط زیست در کشور، نیازمند اجرای قوانین و مقررات هستیم و محیط‌بانان از جمله ناظرانی هستند که می‌توانند در این مسیر ایفای نقش کنند، اما متاسفانه دیده شده که حمایت زیادی از محیط‌بانان در کشور انجام نمی‌شود. 
رفیعی تاکید کرد: بسیاری دیده شده که محیط‌بانان در تقابل با شکارچیان غیرمجاز دچار مصدومیت شدند و یا به شهادت رسیدند و در این صورت، وضع قوانین حمایتی از محیط‌بانان می‌تواند آنان را در انجام ماموریت محولی کمک کند. 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: نگاه ویژه دولت به استخدام نیرو‌های محیط‌بان در کشور برای حفاظت بهتر از سرمایه‌های کشورمان اهمیت زیادی دارد چرا که صدمه وارد شدن به محیط زیست و همچنین گونه‌های نادر در کشورمان می‌تواند آسیب‌زا باشد. 
وی افزود: حمایت‌های معیشتی از محیط‌بانان باعث می‌شود که آنان انگیزه کافی برای انجام ماموریت‌های خود داشته باشند و برای بهتر شدن شرایط آنان، در مجلس شورای اسلامی هم به دنبال تصویب طرح‌های حمایتی هستیم.
انتهای پیام/