غرب و آمریکا در مسیر تضعیف پوتین

به گزارش خبرنگار بین الملل پایگاه خبری – تحلیل «سردبیر پرس»؛ جنگ اوکراین که از سال ۲۰۲۲ به شدت داغ شده است، به‌طور قابل توجهی بر معادلات سیاسی و نظامی در روسیه و همچنین در سطح بین‌المللی تأثیر گذاشته است. در این راستا، تحلیل‌گران مسائل بین‌الملل به بررسی عواقب این جنگ بر قدرت و آینده […]

به گزارش خبرنگار بین الملل پایگاه خبری – تحلیل «سردبیر پرس»؛ جنگ اوکراین که از سال ۲۰۲۲ به شدت داغ شده است، به‌طور قابل توجهی بر معادلات سیاسی و نظامی در روسیه و همچنین در سطح بین‌المللی تأثیر گذاشته است. در این راستا، تحلیل‌گران مسائل بین‌الملل به بررسی عواقب این جنگ بر قدرت و آینده ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، پرداخته‌اند.
کیومرث یزدان پناه کارشناس مسائل بین الملل، با بیان اینکه آمریکا و متحدان اروپایی اش، ازتغییر معادلات جنگ و از حمله اوکراین به کورسک راضی‌اند، اظهارکرد: آن‌ها این اقدام را در عمل تضعیف پوتین و افزایش فشار سیاسی در داخل روسیه برای پایان دادن به جنگ تلقی می‌کنند.
وی افزود: اگر این هدف محقق شود، شکست‌های گذشته در میدان جنگ روسیه، مانند عقب‌نشینی‌های اجباری از کی یف، خرسون و خارکف، تأثیر فراوانی بر داده‌ها و نقشه‌های پوتین و ارتش روسیه گذاشته است. 
به گفته این کارشناس مسائل بین الملل؛ شاید پایان جنگ با اوکراین پایان پوتین در روسیه هم باشد، غرب و آمریکا این مطلوب را دنبال می‌کنند.
گفتنی است؛ تحولات جنگ اوکراین نه تنها تأثیری عمیق بر وضعیت نظامی و سیاسی روسیه دارد، بلکه می‌تواند آینده قدرت‌مداری پوتین را تهدید کند. در این میان، کشور‌های غربی از هر فرصتی برای تضعیف قدرت پوتین و تأمین منافع خود در سطح بین‌المللی استفاده خواهند کرد. این موقعیت ممکن است سرآغازی برای تغییرات بزرگ در سیاست‌های داخلی و خارجی روسیه باشد.
انتهای پیام//ح. ع
منبع: راه دانا