ارتباط برادرانه ایران با کشور‌های اسلامی

به گزارش «سردبیر پرس»، مسعود پزشکیان پیش از ترک تهران به مقصد بغداد در پاویون فروشگاه مهرآباد درباره اهداف اولین سفر خارجی خود، گفت: این سفر براساس سیاست‌هایی که از قبل اعلام شده و همچنین سیاست رهبر معظم انقلاب برای ارتباط صمیمی با همسایگان انجام می‌شود؛ کشورعراق کشور دوست، مسلمان، همکار از نظر اقتصادی، سیاسی […]

به گزارش «سردبیر پرس»، مسعود پزشکیان پیش از ترک تهران به مقصد بغداد در پاویون فروشگاه مهرآباد درباره اهداف اولین سفر خارجی خود، گفت: این سفر براساس سیاست‌هایی که از قبل اعلام شده و همچنین سیاست رهبر معظم انقلاب برای ارتباط صمیمی با همسایگان انجام می‌شود؛ کشورعراق کشور دوست، مسلمان، همکار از نظر اقتصادی، سیاسی و اجتماعی ماست و مرکز فرهنگ و علم و اندیشه اسلامی است. 
او یادآور شد: توافق‌نامه‌های بسیاری آماده شده است تا امضا کنیم. تلاش عراق در اربعین قابل قدردانی است.پزشکیان ادامه داد: با مقامات بلندپایه عراق در بغداد دیدار دارم. به نجف و کربلا برای زیارت خواهم رفت. خیلی دلم می‌خواست در نجف به زیارت اعم علی بروم. تلاش ما در دولت این است راهی که امام علی (ع) برای عدالت، انصاف و وفاق نشان دادند را با قوت ادامه دهیم. به بصره، اربیل و سلیمانیه سفر خواهم کرد. سفر بسیار خوبی برای ایجاد ارتباطات روابط سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی خواهند بود.
وی گفت: ارتباط با کشور‌های اسلامی از دیدار با عراق شروع می‌شود. امیدوارم با کشور‌های اسلامی رابطه‌های خیلی خوب صمیمانه و برادرانه داشته باشیم و مشکلات را از سر راه خود برداریم.
انتهای پیام//ح. ع
منبع: ایسنا