حمایت از غزه؛ پیام پیاده‌روی اربعین حسینی

گروه سیاسی «سردبیر پرس»؛ اربعین حسینی یکی از بزرگترین رویداد‌های بزرگ در تاریخ اسلام و تشیع محسوب می‌شود، چرا که امام حسین(ع) تنها امام معصومی است که مراسم اربعین آن با شکوه خاصی برگزار می‌شود و این نشان می‌دهد که فرهنگ حسینی در طول سال‌های گذشته در سطح جهانی فراگیرتر شده است و نشان‌دهنده اتحاد […]

گروه سیاسی «سردبیر پرس»؛ اربعین حسینی یکی از بزرگترین رویداد‌های بزرگ در تاریخ اسلام و تشیع محسوب می‌شود، چرا که امام حسین(ع) تنها امام معصومی است که مراسم اربعین آن با شکوه خاصی برگزار می‌شود و این نشان می‌دهد که فرهنگ حسینی در طول سال‌های گذشته در سطح جهانی فراگیرتر شده است و نشان‌دهنده اتحاد و همبستگی میان مسلمان و سایر مذاهب و ادیان الهی است. ایران اسلامی به عنوان یکی از کشور‌های اثرگذار در برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی شناخته می‌شود، سالانه چند میلیون زائر ایرانی به کربلا در در اربعین مشرف می‌شوند؛ هر روز که به اربعین حسینی نزدیک‌تر می‌شویم، شور و حال حسینی در کشورمان و همچنین در مسیر‌های منتهی به کربلا در کشور عراق بیشتر هم می‌شود.
امام حسین(ع) تنها امام معصومی است که مراسم اربعین آن با شکوه خاصی برگزار می‌شود و این نشان می‌دهد که فرهنگ حسینی در طول سال‌های گذشته در سطح جهانی فراگیرتر شده است و نشان‌دهنده اتحاد و همبستگی میان مسلمان و سایر مذاهب و ادیان الهی است.
نمادهای استکبارستیزی در پیاده‌روی اربعین حسینی
جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و همچنین کشتار روزانه مردم مظلوم غزه باعث خشم و انزجار جامعه جهانی نسبت به این اقدامات ضدحقوق بشری شده است، به همین دلیل در پیاده‌روی اربعین حسینی امسال نیز نماد‌های زیادی از استکبارستیزی و همچنین نماد‌های ضدصهیونیستی دیده می‌شود؛ از در دست گرفتن پرچم و شهدای مقاومت و غزه توسط زائران حسینی گرفته تا نصب پرچم فلسطین و محور مقاومت در مسیر‌های پیاده‌روی و همچنین برپایی موکب پذیرایی شهدای غزه و تجمعات حمایتی از مردم مظلوم غزه توسط زوار حسینی نشان می‌دهد مردم جهان بیش از پیش تشنه انتقام از رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین هستند. 
امسال با توجه به اینکه غزه، کربلایی دیگر برای شیعیان جهان محسوب می‌شود، در مسیر‌های پیاده‌روی اربعین حسینی در عراق، بیش از سال‌های گذشته شاهد حس و حال حمایت از مردم مظلوم غزه هستیم؛ مردمی که زیر بمباران‌های جنایتکاران رژیم صهیونیستی جان می‌دهند، اما هرگز حاضر نیستند سرزمین خود را رها کرده و فرار کنند؛ مردم از سالار شهیدان(ع) آموخته‌اند باید صبر و مقاومت داشته باشند و با سازش نمی‌توان در مقابله رژیم صهیونیستی کوتاه آمد، بلکه مقاومت تنها رمز و راز پیروزی است. 
ماهیت ترویستی بودن رژیم صهیونیستی نمایان‌تر شد
به شهادت رساندن «اسماعیل هنیه» در کشورمان نشان‌دهنده ماهیت تروریستی رژیم صهیونیستی بوده است؛ رژیمی که با کشتار و اقدامات تروریستی در سطح جهانی شناخته می‌شود و روز به روز به شمار معترضات به اقدامات ضدحقوق بشری‌اش در غزه افزوده می‌شود. در این خصوص گفتگویی تفصیلی با «کیومرث سرمدی‌واله» نماینده سابق مردم همدان در مجلس شورای اسلامی داشته‌ایم که خواندنش خلی از لطف نیست.
سردبیر پرس: پیاده‌روی اربعین حسینی چه پیامی می‌تواند به رژیم‌ صهیونیستی داشته باشد؟ 
 استکبارستیزی یکی از مهمترین مؤلفه‌های فرهنگ سیاسی تشیع و به تبع آن انقلاب اسلامی به شمار می‌رود. دشمن و به ویژه استکبار جهانی متوجه شده که هیمنه پوشالی آنان با این اتحاد و همدلی که با محوریت امام حسین(ع) ایجاد شده است از بین خواهد رفت، بنابراین می‌بینیم هر ساله این حرکت عظیم جهانی از طرف رسانه‌های معاند در بایکوت خبری قرار می‌گیرند. این مراسم می‌تواند پیام بزرگی در راستای استکبار ستیزی داشته باشد، به ویژه اینکه با توجه به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه، این راهپیمایی می‌تواند نماد ضدصهیونیستی باشد.
 فلسفه قیام امام حسین(ع)؛ نجات تاریخ و بشریت
سردبیر پرس: اگر ممکن است به ابعاد و ظرفیت‌های ضد استکباری پیاده‌روی اربعین حسینی اشاره کنید؟ 
نکته‌ای که باید در بحث قیام امام حسین(ع) مطرح کرد بحث سیاست است، در واقع عموم مسلمانان دچار مشکلات فاصله شدند، فلسفه قیام امام حسین(ع) نجات تاریخ و بشریت از یک حرکت و کج‌اندیشی بوده است و آنچه که امروز در اربعین رخ می‌دهد پیروی از حرکت امام حسین(ع) است که به تعبیری حضور مردم در اربعین بیانگپر و پاسخی است به شعار امام حسین(ع) که فریاد زد و گفت: «آیا کسی است که از دیدگاه و منش من و آرمانم دفاع کند؟» به نظرم حضور در اربعین همان پاسخی بوده که شعار امام حسین(ع) است، راهپیمایی اربعینی که شاهدش هستیم یک میدان وحدت یک میدان حضور و یک صف‌آرایی لشکر است به خصوص اکنون که رژیم کودک‌کش چگونه کمر همت برای اقدامات تروریستی خود بسته است. راهپیمایی اربعین یعنی اعلام حمایت از مستضعفین و حضور در این میدان خنثی‌کننده همه توطعه‌های استکبار جهانی است.
سردبیر پرس: پیاده‌روی اربعین حسینی تا چه حد در اتحاد مسلمانان اثرگذار است؟ 
 حضور از ملیت‌های مختلف و اقصی نقاط جهان در این کنگره عظیم نشان از اتحاد مسلمانان جهان دارد، معتقدم بعد از کنگره حج، پیاده‌روی اربعین بزرگترین کنگره‌ای است که وحدت مسلمانان و همه آزادگان را به رخ جهانیان می‌کشاند. راهپیمایی اربعین یک کنگره عظیم آزادمردان دنیا است.‌ پیاده‌روی اربعین حسینی نشان از وحدت شیعیان را دارد و این وحدت هیچ زمانی از بین نخواهد رفت. هدف دشمن در طول سال‌های گذشته، همیشه ایران‌هراسی بوده است، اما خوشبختانه نتوانست به این مهم دست یابد. اگر تا دیروز می‌گفتیم که فقط ایران پشت مردم مظلوم غزه است اینطور نیست بلکه اکثر کشور‌ها، مخالف تداوم وحشیگری رژیم صهیونیستی هستند.
پیاده‌روی اربعین حسینی؛ خنثی‌کننده توطئه دشمن
حرکت امام حسین(ع) و به تعبیری حضور مردم در اربعین بیانگر و پاسخی است به همان شعار امام حسین(ع) که فریاد زد که آیا کسی نیست مرا یاری کند؟ این سخن امام حسین(ع) برای همیشه در تاریخ ماندگاراست که معنی آن این است که آیا کسی هست تا بیاید از منش م، دیدگاه من و همچنین آرمان من دفاع کند؟ امروز هم حضور در اربعین در واقع پاسخ به همان شعار امام حسین(ع) است؛ راهپیمایی اربعین که امروز در این ایام شاهدش هستیم در واقع یک میدان وحدت یک میدان حضور و یک صف‌آرایی لشکر توحید در مقابل کفر جهانی است. راهپیمایی اربعین حسینی در واقع یک اعلام آمادگی در حمایت از مستضعفین و مقاومت در دنیا است. حضورمردم در راهپیمایی اربعین حسینی خنثی‌کننده بسیاری از توطئه‌های جهانی است؛ راهپیمایی عظیم از ملیت‌های مختلف از اقصی نقاط دنیا فقط مختص شیعیان ایران و عراق نیستند بلکه همه می‌دانیم از کشور‌های مختلف دنیا دراین کنگره عظیمی حضور دارند.
من معتقدم بعد از کنگره حج، این کنگره بزرگترین کنگره است که وحدت نه تنها مسلمانان را بلکه همه آزادگان دنیا رو به نمایش بگذارد و آن مصداق سخن امام حسین(ع) است که فرمودند: «اگر شما دین ندارید حداقل آزاده باشید.». من معتقدم که راهپیمایی اربعین یک کنگره عظیم آزادمردان دنیا، وحدت انسان‌های آزاداندیش است که به نمایش گذاشته شد. به نظرم اربعین یک نقطه عطفی در طول سال است که یک‌باره به واسطه عظمت مناسکی که در این روز انجام می‌شود، یک تحرک خاصی در افکار و اذهان بشریت ایجاد می‌کند.
سانسور شدید همایش پیاده‌روی اربعین حسینی توسط رسانه‌های بیگانه
سردبیر پرس: نقش رسانه در پیاده‌روی حسینی چیست؟
 رسانه مسئولیت سنگینی بر عهده دارد که باید حق مطلب را ادا کند و آنچه که در بحث اربعین رخ می‌دهد را در معرض دیدن و شنیدن مخاطبان قرار دهد، رسانه می‌تواند نقش پررنگی در برجسته کردن پیاده‌روی اربعین حسینی داشته باشد. در حال حاضر پیاده‌روی اربعین حسینی با شکوه خاصی در حال برگزاری است و رسانه‌های بیگانه از انعکاس چنین رخداد بزرگی هراس دارند چرا که اهداف این پیاده‌روی اربعین حسینی را در تقابل با اهداف خود می‌بینند و به همین دلیل این واقعه مهم در رسانه‌های بیگانه سانسور شدید می‌شود، اما نباید از حق گذشت که آنقدر این همایش بزرگ معنوی شیعیان در سطح جهانی چشم‌نواز است که آوازه‌اش جهانی شده است و حتی در میان سانسور‌های خبری می‌بینیم که این واقعه عظیم در فضای مجازی وایرال شده و در جای جای گیتی، بازتاب پیدا می‌کند. امام حسین(ع) نوری است که هرگز خاموش نمی‌شود و با چنین اقداماتی نمی‌توانند مانع از انعکاس رسانه‌ای واقعه بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی شوند.  
سردبیر پرس: در پایان اگر حرفی دارید، بفرمایید…
امیدوارم که سال به سال شاهد افزایش حضور مردمی در پیاده‌روی اربعین حسینی باشیم، چرا که این مراسم عظیم بازگوکننده فرهنگ عظیم و حماسی حسینی در سطح جهانی است و اگر می‌بینیم که در جای جای جهان با نام امام حسین(ع) آشنا هستند، همه‌اش به دلیل برگزاری مراسمات عزاداری در ماه محرم و همچنین اربعین حسینی است که باعث شده که امروز فرهنگ حسینی هیچ مرزی نداشته باشد و در جامعه جهانی به بهترین شکل ممکن شناخته شده باشد. 
انتهای پیام/ حسین عبداللهی