آشنایی با محله جمهوریِ تهران

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس؛ محله جمهوری از محله‌های اصلی تهران است که در ناحیه سه منطقه ۱۱ قرار گرفته است که قسمت غربی خیابانش در منطقه ۱۱ تهران است و قسمت شرقی آن در منطقه ۱۲ تهران قرار گرفته است.  این محله از شرق با خیابان زارع و گلشن، از غرب با بزرگراه شهید […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس؛ محله جمهوری از محله‌های اصلی تهران است که در ناحیه سه منطقه ۱۱ قرار گرفته است که قسمت غربی خیابانش در منطقه ۱۱ تهران است و قسمت شرقی آن در منطقه ۱۲ تهران قرار گرفته است.
 این محله از شرق با خیابان زارع و گلشن، از غرب با بزرگراه شهید صفوی، از شمال با خیابان آزادی و از جنوب خیابان آذربایجان همسایه است.
خیابان جمهوری اسلامی خیابانیست که در مرکز شهر تهران قرار دارد که امتداد آن از خیابان رودکی تا میدان بهارستان است. 
جمهوری، خیابانی غربی شرقی است که از خیابان رودکی از شرقیترین قسمت و از میدان بهارستان به غربی‌ترین قسمت می‌رسد.
لازم‌الذکر است که خیابان جمهوری جزو مناطقی است که پرواز در آن ممنوعیت دارد.
میدان جمهوری، سه‌راه جمهوری، چهارراه مخبرالدوله، چهارراه استانبول از تقاطع‌های اصلی خیابان جمهوری هستند.
علی زارع یکی از شهروندان این محله در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس گفت: قدیم این خیابان دارای چهار خیابان به هم پیوسته به نام‌های خیابان شاه، خیابان نادری، خیابان استانبول و در نهایت خیابان شاه آباد بود اما بعد از انقلاب این خیابان به صورت یک پارچه در آمد و به خیابان جمهوری اسلامی تغییر نام داد.
 جمهوری بورس لوازم الکترونیکی و انواع صنوف است، پاساژ علاالدین از معروف‌ترین آنهاست که مرکز خرید، فروش و تعمیر موبایل، لوازم جانبی، رایانه و بسیاری از کالاهای دیجیتال و الکترونیک دیگر است، این پاساژ دارای ۱۱ طبقه و هزار و ۱۰۰ مغازه است.
بعد از پاساژ علاالدین، پاساژ چارسو، حافظ و امجد نیز از شهرت در این منطقه برخوردارند.
کافه نادری، قهوه ریو و فروشگاه  لطفی از فروشگاه‌های معروف این خیابان است.
بافت این محله، ترکیبی از بافت مسکونی_تجاری است.
مسیر دسترسی به محله جمهوری
نزدیکترین بی ار تی (پایانه جنوب- پایانه شهید افشار) است که این محله را به پارک وی یا پایانه جنوب و بی ارتی (پایانه آزادی- چهارراه تهرانپارس) این محله را به پایانه شرق یا پایانه آزادی می‌رساند. اتوبوس‌های میدان جمهوری به بهارستان از خطوط اتویوسرانی در این محله نیز هست.
این محله دو ایستگاه متروی شهید نواب صفوی و ایستگاه متروی توحید دارد که دسترسی را راحت کرده است.
این محله حتی به ونک، پارک وی، میدان آزادی، میدان بهارستان، خانی‌آباد‌نو و … نیز ایستگاه تاکسی دارد.
انتهای پیام/خ