پیاده‌روی اربعین حسینی و درس استکبارستیزی

حجت‌الاسلام محمد سبزی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری – تحلیلی «سردبیر پرس» با اشاره به اهمیت پیاده‌روی اربعین حسینی گفت: خدا را شاکریم که سالانه شاهد باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم اربعین حسینی هستیم؛ این شکوه پیام‌های مختلفی به رژیم‌های استکباری دارد؛ معتقدم و ایمان دارم خط امام حسین(ع) نشان‌دهنده خط حق و […]

حجت‌الاسلام محمد سبزی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری – تحلیلی «سردبیر پرس» با اشاره به اهمیت پیاده‌روی اربعین حسینی گفت: خدا را شاکریم که سالانه شاهد باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم اربعین حسینی هستیم؛ این شکوه پیام‌های مختلفی به رژیم‌های استکباری دارد؛ معتقدم و ایمان دارم خط امام حسین(ع) نشان‌دهنده خط حق و حقیقت وهمیشه جاودانه است.
وی یادآور شد: در روایات بسیاری تاکید شده است که حتما به زیارت امام حسین(ع) بروید و هدف این است که مردم در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی از خودشان بپرسند دلیل این پیاده‌روی چیست؟ دلیل قیام امام حسین(ع) چیست؟ آیا به غیر از آن بوده که زیر بار ظلم نروند و جان خودشان را از دست دهند و به شهادت برسند و فرزندانش به اسارت بروند؟ همه این مسائل را امام حسین(ع) می‌دانستند.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: پیام امام حسین(ع) مبارزه با ظالم است؛ تحت هیچ شرایطی نباید زیر بار ظلم و استکبار رفت؛ حتی به قیمت از دست دادن جان.
وی در ادامه سخنانش رژیم صهیونیستی را یزید و مردم غزه را مظلوم زمانه دانست و افزود: امروز همه می‌دانیم که مردم غزه را چطور از شهر خود می‌رانند؛ آیا این همه ظلم بس نیست؟ به نظرم هر کسی که حسینی باشد نباید نسبت به آموزه اربعین بی‌تفاوت باشد. 
عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که ما با دنیا مصالحه داریم، اما قرار نیست در برابر ظم سکوت کنیم، افزود: پیاده‌روی اربعین حسینی درس استکبار ستیزی را به ما می‌آموزد.
او در پایان سخنانش با اشاره به اینکه به هر شکل ممکنه باید با ظلم مبارزه و نباید در مقابل آن کوتاهی کرد، افزود: خوشبختانه همین پیاده‌روی گسترده اربعین حسینی روز به روز به بیداری مردم دنیا کمک می‌کند و همین حرکت‌ها باعث می‌شود که فرهنگ ظلم‌ستیزی حسینی در سراسر جهان زنده‌تر شود و همین  فرهنگ در نهایت باعث نابودی مستکبران عالم خواهد شد.
انتهای پیام//ح. ع