نور پیاده‌روی اربعین حسینی خاموش نشدنی است

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری- تحلیلی «سردبیر پرس» با اشاره به اینکه اکنون راهپیمایی اربعین حسینی به یک مانور سیاسی و به یک جریان عاشورایی تبدیل شده است، گفت: راهپیمایی اربعین دارای اثرات فراوانی در سراسر دنیا است. نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، پیاده‌روی اربعین حسینی را […]

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری- تحلیلی «سردبیر پرس» با اشاره به اینکه اکنون راهپیمایی اربعین حسینی به یک مانور سیاسی و به یک جریان عاشورایی تبدیل شده است، گفت: راهپیمایی اربعین دارای اثرات فراوانی در سراسر دنیا است.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، پیاده‌روی اربعین حسینی را یک حرکت خودجوش و بسیار زیبا و با عظمت دانست و گفت: زائران در این روز ارادت خود را به امام حسین(ع) نشان خواهند داد. 
حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی با بیان این که انقلاب اسلامی فرزند عاشورا است و نهضت ما حسینی بود، گفت: یکی از بزرگترین افتخارات انقلاب ما عاشورایی و کربلایی بودنش است.
وی یادآور شد: هیچ امامی به جز امام حسین(ع) اربعین ندارد و اربعین خاص حسین(ع) است و این چهلمین روز شهادت را شیعه از زمان شهادت اباعبدالله الحسین(ع) تا به امروز زنده نگه داشته است.
نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: هرچه این راهپیمایی باشکوه‌تر انجام بگیرد، هرچه شعار‌ها پرشورتر سر داده شود یعنی تجدید بیعت با سید سالار شهیدان است.
او با اشاره به اینکه فرهنگ حسینی در میان تمام ملل جهان شناخته شده است، ادامه داد: در اربعین حسینی همه به سر و سینه می‌زنند و در فراق حسین اشک می‌ریزند و ناله سر می‌دهند؛ بغض و کینه دشمنان تمام‌نشدنی است و دست به هرکاری می‌زنند تا نور الهی را خاموش کنند؛ ولی دشمنان بدانند نور حق خاموش نشدنی است.
حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی با بیان اینکه عظمت و شکوه فرهنگ حسینی اینک جهانی شده است و کل عالم هستی با نام سالار شهیدان(ع) آشنا هستند و نسبت به ارادت مسلمانان و شیعیان به این امام معصوم(ع) مطلع هستند، یادآور شد: اربعین حسینی این حرکت مردمی، یکی از موهبت‌هایی است که سال‌هاست در حال انجام است، امیدواریم خداوند به کسانی که در این سنت حسنه و اثرگذار فعالیت می‌کنند خیر عطا کند.
انتهای پیام//ح. ع