تلاش دشمن برای وارونه نشان‌دادن واقعیت‌ها

به گزارش «سردبیر پرس»، سردار یدالله جوانی، در سخنانی به اهمیت جهاد تبیین در برابر جنگ ترکیبی دشمن اشاره کرد و گفت: در شرایط کنونی که جنگ ترکیبی با تمرکز بر جنگ شناختی یکی از پیچیده‌ترین و پیشرفته‌ترین نبردهاست، جهاد تبیین اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.  او اظهارداشت: دشمن در جنگ شناختی تمرکز راهبردی دارد و […]

به گزارش «سردبیر پرس»، سردار یدالله جوانی، در سخنانی به اهمیت جهاد تبیین در برابر جنگ ترکیبی دشمن اشاره کرد و گفت: در شرایط کنونی که جنگ ترکیبی با تمرکز بر جنگ شناختی یکی از پیچیده‌ترین و پیشرفته‌ترین نبردهاست، جهاد تبیین اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. 
او اظهارداشت: دشمن در جنگ شناختی تمرکز راهبردی دارد و ما نیز باید در جهاد تبیین، این تمرکز را داشته باشیم.
وی ادامه داد: رهبر انقلاب جهاد تبیین را به‌عنوان فریضه‌ای قطعی و فوری مطرح کرده‌اند و این جهاد به معنای مبارزه با دشمن است. ما باید باور داشته باشیم که در این نبرد، پیروزی تنها از جانب خداوند متعال میسر است، همان‌طور که شهید تهرانی مقدم بار‌ها بر این موضوع تأکید کرده‌اند.
معاون سیاسی سپاه با اشاره به سابقه تاریخی قدرت‌های جهانی بیان کرد: آمریکا پس از فروپاشی شوروی خود را در آستانه رهبری جهان دید و با ابزار‌های مختلف از جمله تکنولوژی و نفوذ در سازمان‌های بین‌المللی سعی در تحکیم این رهبری داشت. این کشور به زور وارد افغانستان و عراق شد و گروه‌های تروریستی، چون داعش را ایجاد کرد تا به اهداف خود برسد.
جوانی در ادامه با اشاره به نقش جنگ شناختی در مقابله با ایران، گفت: دشمن در طول ۴۵ سال گذشته تلاش‌های بسیاری برای غلبه بر ما انجام داده و تنها امیدش در جنگ شناختی است، چرا که اساس این جنگ فریب است و دشمن از هنر و علوم شناختی برای تصرف قلب و ذهن مردم استفاده می‌کند.
وی همچنین به وقایع اخیر و نقش دشمن در تحریک جوانان اشاره کرد و گفت: ماجرای مهسا امینی نمونه‌ای از تلاش دشمن برای ایجاد ناآرامی در کشور بود، جایی که دشمنان سعی کردند با استفاده از این حادثه، فضای جامعه را ملتهب کنند و با تصویرسازی‌های نادرست جوانان ما را به خیابان‌ها بکشانند.
وی به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: حضرت آقا خطاب به نسل جوان فرمودند که امروز دشمن با محاصره تبلیغاتی، سعی در ایجاد یأس، ناامیدی و بی‌اعتمادی به نظام و رهبری دارد. دشمن با استفاده از جنگ شناختی، تلاش می‌کند مردم را نسبت به نظام بدبین و بی‌اعتماد کند.
او تأکید کرد: دشمن در تلاش است تا با تصویرسازی‌های غلط، واقعیت‌ها را وارونه نشان دهد. در جنگ شناختی، هنر ما باید این باشد که با جهاد تبیین، تصویر واقعی را از آنچه وجود دارد، به مردم نشان دهیم و اجازه ندهیم که کاستی‌ها و نواقص بیش از حد بزرگ‌نمایی شوند. اساس کار در جهاد تبیین، اقناع‌سازی است و باید تصویر درست و واقعی از جبهه حق و باطل به مردم ارائه شود.
وی در ادامه صحبت‌های خود به اهمیت حفظ امید و ایستادگی در برابر نظام سلطه اشاره کرد و گفت: جهاد امیدآفرینی با حفظ اصول و ارزش‌ها یکی از مهم‌ترین اصول مکتب امام، رهبری، حاج قاسم و حتی مکتب رئیسی است. این ایستادگی باید همراه با حرکت رو به جلو و تبیین واقعیت‌ها باشد، به‌گونه‌ای که مردم احساس کنند در مسیر پیشرفت و تعالی قرار دارند.
سردار جوانی به عملیات طوفان الاقصی اشاره کرد و گفت: این عملیات نشان داد که انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت در حال رسیدن به قله‌های پیروزی هستند. تحولات اخیر در غرب آسیا و شکست‌های راهبردی رژیم صهیونیستی، گواهی بر این موضوع است. برای اولین بار بعد از چند صد سال، امپراتوری رسانه‌ای غرب دچار شکستی جدی شد. رسانه‌های غربی که همیشه از رژیم صهیونیستی به عنوان یک رژیم دموکرات و اخلاقی حمایت می‌کردند، حالا با واقعیت‌های جدیدی مواجه شده‌اند.
وی تأکید کرد: پیام حضرت آقا به درستی نشان‌دهنده این است که ما در سمت درست تاریخ قرار داریم و بخشی از جبهه مقاومت هستیم. وقتی که دیوان بین‌المللی لاهه برای اولین بار حکمی صادر می‌کند که حضور رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین را به‌عنوان حضوری اشغالگرانه می‌داند، این یک پیروزی بزرگ برای جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی است.
انتهای پیام//ح. ع
منبع: راه دانا