استکبار ستیزی؛ علت مهم قیام‌ عاشورا

حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «سردبیر پرس»، ظلم‌ستیزی و حمایت از مظلوم را از آثار فرهنگ عاشورایی دانست و گفت: وظیفه ما این است که پیامی که از طریق عاشورا به ما منتقل شده است را تبیین کنیم تا همه بدانند پیام حماسه کربلا چه بود. او یادآور […]

حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «سردبیر پرس»، ظلم‌ستیزی و حمایت از مظلوم را از آثار فرهنگ عاشورایی دانست و گفت: وظیفه ما این است که پیامی که از طریق عاشورا به ما منتقل شده است را تبیین کنیم تا همه بدانند پیام حماسه کربلا چه بود.
او یادآور شد: نسل جوان برای آشنایی بهتر با اهداف نهضت امام حسین(ع) باید به خوبی تاریخ را مطالعه کند و یا اینکه عالمان دینی و کارشناسان مذهبی حقایق این رویداد عظیم را برای آنان بیان کنند.
وی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه قیام امام حسین(ع) دارای فلسفه‌ای بسیار عمیق است، افزود: باید به خوبی قیام امام سوم شیعیان را برای جوانان و نوجوانان تحلیل و تبیین کنیم.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نسل ادامه داد: نوجوانان و جوانان گرایش خوبی به سمت دین و معنویت دارند و معتقدم شناخت درست نسل جوان و نوجوان ما از چرایی این قیام، یکی از الزامات کنونی است.
آزادی‌خواه اجرای عدالت را از اهداف اصلی امام حسین (ع) دانست و افزود: اجرای عدالت یعنی اینکه هر چیزی سر جای خودش قرار گیرد و به نظرم در جامعه اسلامی فرد قمارباز و یا سگ‌باز نباید حاکم شود و جای پیغمبر بنشیند.
او افزود: مسئله‌ای که در دوران امام حسین(ع) اتفاق افتاد این بود که یزید در کرسی خلافت نشست و این کار برای امام حسین(ع) سخت بود؛ اگر امام سوم شیعیان در مدینه می‌ماند؛  کسی کاری به کارش نداشت، اما حفظ مسئولیت‌پذیری امام حسین(ع) باعث شد حضرت سختی را به جان بخرد و وظیفه‌اش را انجام دهد.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، استکبار ستیزی را یکی از علل قیام‌های مهم امام حسین(ع) دانست و گفت: به هر حال از قیام عاشورا باید یادگار داشته باشیم که استکبار ستیزی یک اصل در حکومت است.
انتهای پیام//ح. ع