شهید رئیسی؛ الگویی مردمی برای مسئولان

به گزارش خبرنگار «سردبیر پرس»؛ آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری محبوب، مردمی، جهادگر، خادم الرضا(ع) و خادم ملت بود که در شب میلاد حضرت علی ابن موسی‌الرضا(ع) در راه خدمت، آسمانی شد.  شهید خدمت در سال ۱۴۰۰ به میدان انتخابات به عنوان ریاست جمهوری آمد و ریاست قوه مجریه را پذیرفت تا با مدیریت خود […]

به گزارش خبرنگار «سردبیر پرس»؛ آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری محبوب، مردمی، جهادگر، خادم الرضا(ع) و خادم ملت بود که در شب میلاد حضرت علی ابن موسی‌الرضا(ع) در راه خدمت، آسمانی شد. 
شهید خدمت در سال ۱۴۰۰ به میدان انتخابات به عنوان ریاست جمهوری آمد و ریاست قوه مجریه را پذیرفت تا با مدیریت خود خستگی و خواب آلودگی بخش اجرا در دهه ۹۰، نظام اسلامی، منابع ایران و مردم وفادار به نظام مقدس از ناامیدی به آینده کشور به امیدواری و ایجاد نشاط سوق دهد بنابراین «خادم الرضا(ع)» وارد میدان خدمت برای مردم ایران اسلامی شد.
«شهیدِ جمهور» با حضور در میدانِ عمل نشان داد که در راه پیشرفت ایران و انقلاب تلاش کرده و انرژی‌ای خستگی‌ناپذیری دارد.
«آیت‌الله رئیسی» در طی ریاست خود ۱۹ بار به اقصی نقاط ایران اسلامی سفر کرد تا از نزدیک ضمن سرکشی بر حسن اجرای خدمت‌رسانی به مردم، برخی پروژه‌ها را هم به بهره‌برداری برساند.
وی همچنین در ۲ ماهی که از سال ۱۴۰۳ گذشت به ۴ استان سمنان، قم، مازندران و آذربایجان شرقی رفت تا نشان دهد که باقی مسئولان نیز باید در صحنه بوده و «خادمِ ملت» باشند و از نزدیک مشکلات را لمس کنند و حرف‌ها را بشنوند و برای حل آن مشکلات تلاش کنند.
سرانجام آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت در مسیر بازگشت با بالگرد از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی در شمال آذربایجان شرقی به سمت تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی و به همراه تمامی همراهان در مسیر خدمت  به مردم به مقام رفیع شهادت نایل شد.
 

دولت شهید رئیسی؛ الگویی برای دولت جدید
اسماعیل کوثری در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «سردبیر پرس» با اشاره به اینکه دولت شهید رئیسی می‌تواند الگوی مدیریتی مناسبی برای دولت جدید باشد، گفت: شهید رئیسی در بعد اقتصادی، ساده‌زیستی و اخلاق رئیس جمهور موفقی بود که توانست با انتخاب وزرای خوب خدمت جدیدی را به مردم ارائه دهد.
وی اظهارداشت: مردم‌داری شهید رئیسی باعث محبوبیتش بین مردم ایران شد، بحث ما پزشکیان نیست بلکه هر نامزدی که رئیس جمهور می‌شد باید اقدامات شهید جمهور را الگو قرار دهد و بتواند راه این شهید خدمت را دنبال کند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: حمایت همه‌جانبه از جبهه مقاومت، استکبار ستیزی و رفع مشکلات مردم باید از الگو‌های کاری رئیس جمهور منتخب باشد؛ همانطور که شهید جمهور در این مسیر توانست کارنامه خوبی داشته باشد.
کوثری رسیدگی به معیشت مردم و رفع مشکلات اقتصادی را از جمله اقدامات اصلی رئیس جمهور دولت جدید دانست و افزود: توجه به این مسائل نشانه دولت قوی است؛ پزشکیان با توجه به سخنان رهبر فرزانه انقلاب و ادامه راه شهید جمهور می‌تواند دولتی قوی را در تارخ ثبت کند، لذا انتظار ما به عنوان نماینده مردم این است که با معرفی وزرای توانمند، قدم محکمی را در جهت خدمتی نوین داشته باشد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رئیس جمهور منتخب را در خدمت به مردم حمایت خواهیم کرد، انتظار ما نمایندگان از پزشکیان تشکیل دولت بی‌حاشیه مانند شهید خدمت و یارانش است.
وی یادآور شد: پیشنهاد ما به پزشکیان این است در انتخاب افراد توانمند برای تشکیل کابینه استفاده کند؛ به مردم اطمینان می‌دهیم هرگز اجازه تشکیل دولت سوم روحانی را نخواهیم داد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر عملکرد‌های مثبت دولت شهید جمهور توسط دولت جدید ادامه یابد و هر نقطه ضعفی به قوت تبدیل شود، شاهد خواهیم بود که دولت جدید به یک دولت قوی تبدیل خواهد شد.
 

دولت شهید رئیسی؛ الگوی مدیریتی موفق
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد سبزی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «سردبیر پرس»، خدمات شهید جمهور در طول تاریخ را بی‌نظیر دانست و گفت: در دولت سیزدهم شاهد شکوفایی بسیار در بخش‌های مختلف بودیم به نظرم بیان هر کدام ازآن‌ها را نمی‌توان در یک یا چند روز بیان کرد.
نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزرای مردود، جایگاهی در دولت چهاردهم ندارند؛ پیشنهاد من به افراد غیر‌متخصص این است که به جای قدرت‌طلبی به فکر خدمت به مردم باشند.
حجت‌الاسلام سبزی ادامه داد: همانطور که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند؛ موفقیت رئیس جمهور یعنی موفقیت نظام جمهوری اسلامی ایران است؛ ضروری است همه ارکان نظام رئیس جمهور منتخب را برای خدمت به مردم یاری کنند.
وی اظهارداشت: شهید جمهور با توجه به شناخت مشکلات کشور قدم نهادند و توانستند قدم‌های خوبی را بردارند؛ همانطور که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند اگر دولت شهید جمهور ادامه می‌یافت تمام مشکلات کشور برطرف می‌شد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: وقتی که عملکرد دولت‌های گذشته را مرور می‌کنیم متوجه صداقت خدمت شهید جمهور می‌شویم، شهید رئیسی برای خدمت شب و روز نمی‌شناخت، هر استانی که سفر می‌کرد امکان نداشت خروجی مثبتی به همراه نداشته باشد.
حجت‌الاسلام سبزی با بیان اینکه دولت شهید جمهور می تواند الگوی مدیریتی موفقی برای دولت جدید باشد، یادآور شد: امیدوارم دولت پزشکیان همانند دولت شهید جمهور برای خدمت شب و روز نشناسد و بتواند با الگوبرداری از خدمات ایشان شکوفایی خوبی را برای کشور رقم بزند.
نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: در دولت شهید جمهور ملاک‌های خوبی برای معرفی وزرا بود؛ همانطور که امروز همه شاهد نکات مثبت کابینه دولت شهید جمهور جهادی، دلسوز مردم و پای کار هستیم؛ معتقدم همین روند سبب شد تا بسیاری از مشکلات کشور رفع و از بحران خارج شود و به همین دلیل، مردم قدردان زحمات و فداکاری و خدمات شبانه روزی شهید جمهور هستند.
 

دولت شهید جمهور؛ الگوی مدیریتی برای دولت‌ها
عادل نجف‌زاده در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «سردبیر پرس» با اشار به اینکه دولت شهید رئیسی می‌تواند بهترین الگو برای دولت جدید باشد، گفت: هر دولتی نقطه مثبت و منفی دارد و دولت جدید می‌تواند با الگو قرار دادن نقاط مثبت و قوی دولت شهید رئیسی، کشور را به سمت توسعه و پیشرفت سوق دهد و از تکرار دولت روحانی جلوگیری کند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هر رئیس جمهوری نقطه نظراتی دارد، این یک اشتباه محض است که فکر کنیم نقطه نظرات رئیس جمهور باید یکی باشد، اما دولت شهید رئیسی هم نقطه نظرات مثبت زیادی داشت که می‌توان از آن‌ها الگوبرداری کرد و در ادامه مسیر این دولت جدید، آن را به کار گرفت.
وی یادآور شد: در دولت شهید جمهور اقدامات بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف انجام شد که ستودنی است؛ ما باید با یک نگاه تکمیلی نگاه کنیم یعنی برای تکمیلی شدن پازل مدیریتی کشور، دولت پزشکیان باید نقاط ضعف و قوت و شناسایی کند، معتقدم اگر حکمرانی درست بوده آن مسیر باید ادامه یابد و جا‌هایی که خلع در آن وجود دارد در اسرع زمان؛ راهبرد‌های درستی با توجه به ظرفیت‌های داخلی پیش‌بینی کرد.
وی یادآور شد: پزشکیان باید مشکلات باقیمانده کشور را با تدبیر درست بهبود بخشد؛ دولت جدید موظف است بر اساس دستاورد‌هایی که تا الان در نظام جمهوری اسلامی ایران حاصل شده با اتکا بر نظام باور داخلی و با ارتباطات بین‌الملل و هم پیوندی با اقتصاد جهانی بتواند اقتصاد کشور را شکوفاتر کند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت چهاردهم همانند دولت شهید جمهور باید معاش مردم را تقویت و مشکلات زیر ساخت‌های کشور را رفع کند.
وی ادامه داد: امیدوارم دولت پزشکیان با معرفی کابینه اصلح قدم‌های خدمتی خوبی را در کشور بر دارد و ما هم به عنوان نماینده مردم در خانه ملت برای داشتن دولت قوی حمایت خواهیم کرد.
 
انتهای پیام/خ