پیاده‌روی جاماندگان اربعین؛ بزرگترین رویداد مردمی پایتخت

به گزارش خبرنگار «سردبیر پرس»؛ سردار حسن حسن‌زاده در نشست ستاد مردمی پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی که در سالن شهید اسداللهی سپاه تهران بزرگ برگزار شد، گفت: برگزاری مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی به سال ۱۳۹۱ باز می‌گردد؛ این مراسم به مرور زمان و به فضل پروردگار تبدیل به یک حرکت بزرگ مردمی در تهران […]

به گزارش خبرنگار «سردبیر پرس»؛ سردار حسن حسن‌زاده در نشست ستاد مردمی پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی که در سالن شهید اسداللهی سپاه تهران بزرگ برگزار شد، گفت: برگزاری مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی به سال ۱۳۹۱ باز می‌گردد؛ این مراسم به مرور زمان و به فضل پروردگار تبدیل به یک حرکت بزرگ مردمی در تهران شد. 
فرمانده سپاه حضرت محمدرسول‌الله (ص) با اشاره به هماهنگی نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف جهت هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی گفت: جلسات مختلف پیرامون این مراسم برای هر چه باشکوه برگزار شدن پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در حال برگزاری است. 
وی با اشاره به تدابیر در نظر گرفته شده برای جلوگیری از گرمازدگی مردم اعلام کرد: برنامه‌ریزی مناسبی در این زمینه انجام شده است؛ معتقدم در روز اربعین شاهد بزرگترین و با عظمت‌ترین رویداد مردمی و معنوی پایتخت خواهیم بود. 
او در ادامه سخنانش با قدردانی از اقدامات علیرضا زاکانی شهردار تهران به دلیل ارائه خدمات در آئین پیاده‌روی اربعین حسینی افزود: خدمات شهردار تهران در همه زمینه‌های فرهنگی – اجتماعی ستودنی است. این خیلی ارزشمند است که خود شهردار تهران برای ارئه خدمات در پیاده‌روی اربعین حسینی جلسات متعدد برگزار کند. 
وی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه در یک برهه‌ای عده‌ای بر جمله جاماندگان حساسیت داشتند و معتقد بودند این کلمه بار منفی دارد، افزود: مقام معظم رهبری در سه مرحله واژه جاماندگان اربعین حسینی را به کار بردند.       
سردار حسن زاده ادامه داد: در پیاده‌روی اربعین هیچ نهادی نداریم که بگوید یک ریال هزینه‌ای برای این موضوع کرده باشد، بلکه کلیه امور مردمی است.
وی افزود: امسال با توجه به گرمای هوا، خدمات متناسب با فصل گرما باید از صبح تا غروب باشد.    
فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) با اشاره به اینکه مقدمات خوبی برای راهپیمایی خانوادگی جاماندگان اربعین حسینی در تهران فراهم شده است، گفت: این آئین معنوی از ساعت ۶ صبح روز اربعین حسینی از میدان امام حسین (ع) با قرائت زیارت اربعین آغاز و سپس جاماندگان به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) حرکت می‌کنند. 
در پایان این نشست، نمایندگان اورژانس، هلال احمر، آتش‌نشانی، دانشگاه‌های علوم پزشکی، شرکت مترو، اتوبوسرانی وتاکسیرانی تهران، سازمان اطلاعات سپاه، شورای هماهنگی تبلیغات، آموزش و پرورش، کمیته امداد امام خمینی(ره)، شرکت توزیع برق تهران، قرارگاه جهادی جنوب غرب تهران، سازمان آب و فاضلاب، معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، راهور، فاتب، استانداری و فرمانداری تهران و… نقطه نظرات خود را در جهت خدمت‌رسانی به عاشقان حسینی در مراسم جاماندگان در تهران اعلام کردند. 
انتهای پیام/