فرهنگ خودکفایی باعث توسعه کشور می‌شود

حجت‌الاسلام سید رضا تقوی در گفتگو با خبرنگار «سردبیر پرس» بر تولید فرهنگ دینی جهاد و شهادت تاکید کرد و گفت: فرهنگ دینی، جهاد و شهادت باید تبیین شود، چرا که جهاد، شهادت و هجرت از ارزش‌های والایی برخوردار بوده که انبیای الهی همیشه به دنبال این بودند که این ارزش‌ها در جامعه تبلور پیدا […]

حجت‌الاسلام سید رضا تقوی در گفتگو با خبرنگار «سردبیر پرس» بر تولید فرهنگ دینی جهاد و شهادت تاکید کرد و گفت: فرهنگ دینی، جهاد و شهادت باید تبیین شود، چرا که جهاد، شهادت و هجرت از ارزش‌های والایی برخوردار بوده که انبیای الهی همیشه به دنبال این بودند که این ارزش‌ها در جامعه تبلور پیدا کند. 
وی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ما در زمینه شهادت و جهاد از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است، گفت: معتقدم انقلاب ما با شهادت و جهاد عجین شده است و باید قدر آن را دانست. 
حجت‌الاسلام تقوی یادآور شد: در انقلاب ما این ارزش‌ها بسیار مهم است و اگر بخواهیم ارزش‌های دیگری در جامعه داشته باشیم و آن‌ها را تولید کنیم باید این ارزش‌ها همچنان جلو چشم مردم جامعه باشد؛ سوال این است این ارزش‌ها توسط چه کسانی تبیین می‌شود؛ باید گفت روحانیت؛ دیگران هم نقش دارند، اما به اندازه روحانیت نیست. 
نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: روحانیت در طول تاریخ زبانشان در عرصه منبر مروج بوده است، معتقدم این را از امامان معصوم داریم و اوج این شهادت، جهاد و مبارزه کربلا است. روحانیت همیشه مرثیه کربلا بودند که غزلیات خودشان را در ارتباط با شهیدان کربلا سروده و مردم را همیشه در صحنه شاداب نگه داشته‌اند. 
وی با اشاره به دستاورد‌های انقلاب اسلامی تاکید کرد: بحمدالله انقلاب اسلامی در همه حوزه‌ها برای کشورمان دستاورد‌های خوبی داشته است؛ اگر بخواهیم در خصوص دستاورد‌های سیاست خارجی بگوییم، یک روزی شاه کشوربرده بیگانگان بود و هر آنچه که آنان می‌خواستند، اجرایی می‌کرد، اما امروز بیگانگان پی به عظمت انقلاب اسلامی برده‌اند می‌دانند که توان زورگویی به ملت شهیدپرور ایران اسلامی ندارند؛ همچنین در گذشته جبهه مقاومت وجود نداشت و رژیم صهیونیستی خود را قدرت خاورمیانه می‌دانست، اما امروز می‌بینیم که به برکت انقلاب اسلامی، رژیم جعلی صهیونیستی در خاورمیانه زمین‌گیر شده است و توانایی تقابل با جبهه مقاومت را ندارد.
نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی به مردم ایران هویت دیگری بخشید، به آنان استقلال و آزادی بخشید، اگر امروز انتخابات را در کشورمان شاهد برگزاری‌اش هستیم، همه‌اش به برکت انقلاب اسلامی است و در زمان پهلوی، چنین اختیاراتی به مردم داده نمی‌شد. انقلاب اسلامی به زنان هویت تازه‌ای بخشید و امروز شاهد حضور  زنان در همه عرصه‌های ورزشی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و … هستیم.
حجت‌الاسلام تقوی افزود: اگر امروز رژیم جعلی صهیونیستی از دانشمندان هسته‌ای کشورمان هراس دارد و تعدادی از آنان را به شهادت رسانده است، چون از جوان انقلابی هراس دارد و می‌داند که روزی این جوانان انقلابی، باعث نابودی این اهریمن خواهند شد.
وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی، فرهنگ ماندگار را در سایر کشور‌های جهان هم ترویج داد و آن فرهنگ، فرهنگ خوداتکایی و خودکفایی در همه عرصه‌ها بوده است، فرهنگی که مردم و دولت‌های اسلامی به واسطه آن روی پای خود می‌ایستند و به بیگانگان وابسته نیستند.
انتهای پیام//ح.ع