رژیم صهیونیستی؛ رژیمی تروریستی

به گزارش خبرنگار «سردبیر پرس»؛ رژیم صهیونیستی در اقدامی تروریستی، بامداد ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس را در تهران ترور کرده به شهادت رساند. ایشان از رهبران برجسته و مبارز با سابقه مقاومت اسلامی فلسطین بود که پس از عملیات طوفان‌الاقصی به چهره‌ای شناخته‌شده‌تر در جهان تبدیل شد. ایشان در طول […]

به گزارش خبرنگار «سردبیر پرس»؛ رژیم صهیونیستی در اقدامی تروریستی، بامداد ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس را در تهران ترور کرده به شهادت رساند. ایشان از رهبران برجسته و مبارز با سابقه مقاومت اسلامی فلسطین بود که پس از عملیات طوفان‌الاقصی به چهره‌ای شناخته‌شده‌تر در جهان تبدیل شد. ایشان در طول سال‌های مبارزه و مجاهدت خود، ارزشمندترین دارایی خود را در راه آرمان فلسطین، آزادی قدس و مبارزه با صهیونیست‌ها تقدیم کرد و تعداد زیادی از بستگان نزدیک و خانواده وی در این راه شهید شدند.
گروه‌های مقاومت اقدام رژیم صهیونیستی بعد از شنیدن به شهادت رسیدن هنیه، این جنایت را محکوم کرده و تاکید کردند که قطعاً مقاومت قوی‌تر از گذشته با این رژیم جنایتگر مقابله کرده و پاسخ سختی به آن خواهند داد.
رژیم صهیونیستی این ترور را در تهران همزمان با روی کار آمدن دولت جدید انجام داد تا ایران را نیز درگیر بحران کند و برای آن مشکلاتی را ایجاد کند. قطعاً حق انتقام برای ایران باقی است، اما در این شرایط باید هوشمندانه عمل کرد.
مقام معظم رهبری فرمودند: «اسرائیل ثابت کرده است که جز زبان زور، چیز دیگری نمی‌فهمد. با او جز با زبان قدرت یک ملت و قدرت یک امت اسلامی در سراسر عالم، نمی‌شود حرف زد. ۱۳۷۰/۰۷/۲۷» و «اگر غلطی از سردمداران رژیم صهیونیستی سر بزند، جمهوری اسلامی «تل‌آویو» و «حیفا» را با خاک یکسان خواهد کرد. ۱۳۹۲/۰۱/۰۱».

جبهه مقاومت؛ کابوس رژیم صهیونیستی
حجت‌الاسلام ابوالقاسم علیزاده در گفتگو با خبرنگار «سردبیر پرس» با اشاره به ماه محرم و شهادت شهید هنیه، گفت: سر و حکمتی بود که در ماه خون، ماه قیام، ماه حسین علیه‌السلام، ماه مظلومان به اسارت رفته، در جریان مراسمی رسمی، به‌طور خاص مهمان رئیس جمهور ایران، با دسیسه رژیمی جعلی و غاصب و کودک‌کش، با اقدامی مرموز و ناجوانمردانه، این شخصیت نام آشنا و مجاهد خستگی‌ناپذیر و محبوب امت اسلام، سیبل تروریسم طراحی شده سران کفر و جنایت، قرار بگیرد و البته به آرزوی دیرین و به خیل بیش از ۸۰ عضو شهید خانواده‌اش در مسیر آرمان فلسطین مظلوم مقتدر، برسد.
وی ادامه داد: چه حکمتی بود که اولین نشان از تفسیر آیه تفأل شده توسط رئیس جمهور عزیزمان در بدو ورود به سنگر قدرت و سیاست ریاست جمهوری ایران، شهادت مرد اول جبهه مقاومت فلسطین، رقم بخورد.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) با اشاره به فرمایش رهبر شجاع و حکیم انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای عزیز که فرمودند: «ما در این حادثه‌ی تلخ و سخت که در حریم جمهوری اسلامی اتفاق افتاده است، #خونخواهی_او_را_وظیفه‌ی_خود می‌دانیم.»، افزود: اگر قرار باشد در راس همه‌ی خونخواهان رهبر مقاومت فلسطین و میهمان عزیز مردم و دولت ایران کسی را به‌طور شاخص ببینیم، که بیش از همه غیرتمندانه فریاد خونخواهی سر دهد، آیا غیر از آقای پزشکیان شخصیت دیگری به نظر تداعی می‌شود؟
وی یادآور شد: ولذا هرگز مباد که در این گیر و داری که ممکن است برخی خناسان دین به دنیافروش که نقش ستون پنجم دشمن را همواره بازی کرده و می‌کنند با تحلیل‌های دشمن شاد کن و ناصواب بخواهند در اراده رئیس دولت اسلامی ایران کمترین اثر مخرب و نامیمونی بگذارند و با آدرس‌های غلط، اراده انقلابی ایشان و دیگر مسئولان امر را تضعیف نمایند.
حجت‌الاسلام ابوالقاسم علیزاده در پایان گفت: شایسته است با تمرکز بر تاکید و ارائه طریق بزرگ دیده‌بان تیزبین و ژرف‌اندیش و شجاع، رهبر عزیزمان، و به پشتوانه مردم غیور ایران اسلامی، در پاسخ قاطع و ویرانگر به یزیدیان زمان کمترین تعلل به خرج نداده و در قامت یک ملت بزرگ و سربلند پرچم خونخواهی و البته انتقام سخت را به‌دست بگیرد که این کمترین انتظار ملت از رئیس جمهور خوبش است که میراث‌دار شهیدان خدمت و مقاومت است.
 

پاسخ دندان‌شکن ایران در انتظار رژیم صهیونیستی
جعفر قنادباشی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «سردبیر پرس» با اشاره به تررو شهید «اسماعیل هنیه» در تهران توسط رژیم صهیونیستی گفت: اگر این اتفاق در کشور دیگری مثل قطر می‌افتاد شاید این ظرفیت فعال نمی‌شد، اما رژیم صهیونیستی درکشوری اقدام به ترور شهید «اسماعیل هنیه» کرده که در روز‌های آغاز عملیات طوفان الاقصی بیش از ۱۰ میلیون نفر برای اعزام به غزه ثبت‌نام و آمادگی خود را به حضور در نبرد با رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها در قبال پردازش و تحلیل پیامد‌های اقدامات خود دچار یک ضعف جدی هستند، گفت: در دو دهه گذشته بار‌ها مشاهده شده است که سران رژیم صهیونیستی تصمیماتی را از سر احساس و هیجان اتخاذ کرده‌اند که بعد‌ها خودشان از آن به شدت متضرر شدند.
کارشناس مسائل خاورمیانه اظهارداشت: شخصیت «اسماعیل هنیه» را نباید در حصار واژگانی، چون رئیس دفتر سیاسی حماس خلاصه کرد؛ او رهبر فلسطین بود و امروز فلسطین بزرگترین رهبر تاریخی خود را از دست داده است. 
وی، شهید اسماعیل هنیه را عالی‌ترین رهبر نیم‌قرن گذشته فلسطین خواند و گفت: هنیه خواب خیلی‌ها را آشفته کرد و بزرگترین یادگار او، سیلی سخت ۷ اکتبر و مقاومت جانانه، تا دهه‌ها خار چشم استکبار جهانی خواهد بود. 
قنادباشی یادآور شد: افتخار می‌کنیم که یاران هنیه، رخوت و رکود تحمیلی به محور مقاومت را شکستند؛ افتخار می‌کنیم که بار دیگر غیرت حاج قاسم از مشت‌های گره‌کرده حماس به پاخاست؛ افتخار می‌کنیم به ایستادن در سمت درست تاریخ.
کارشناس مسائل خاورمیانه در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه عملیات صادق سنگین‌تری بر علیه رژیم صهیونیستی انجام خواهد شد، اظهارداشت: با توجه به اینکه رژیم صهیونیستی و آمریکا از چندین خط قرمز ایران عبور کردند؛ قطعاً پاسخ دندان‌شکنی در انتظارشان است.
 

ترس رژیم صهیونیستی از خونخواهی شهید هنیه
حسن هانی‌زاده در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «سردبیر پرس» با اشاره به ترور شهید اسماعیل هنیه توسط رژیم جعلی صهیونیستی، گفت: محور مقاومت برای انتقام خون شهید هنیه جبهه‌های گسترده‌ای را علیه رژیم صهیونیستی خواهد گشود؛ آن‌چه که مشخص است رژیم صهیونیستی رژیمی تروریستی بوده و بر اساس آمار‌ها بیش از ۲۷ هزار مورد عملیات تروریستی علیه رهبران جنبش‌های مبارز فلسطینی داشته است.  
وی اعلام کرد: شهید هنیه یکی از تاثیرگذارترین شخصیت‌هاست و صهیونیست‌ها از سال‌ها پیش دنبال ترور ایشان بودند؛ رژیم صهیونیستی از خونخواهی شهید هنیه توسط محور مقاومت دچار ترس شده است. 
کارشناس مسائل خاورمیانه یادآور شد: اقدام تروریستی شهید هنیه توسط رژیم صهیونیستی یک اقدام مخالف تمام مقررات‌های بین‌المللی و نیز نقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران تلقی می‌شود و در زمانی این کار انجام شده که ملاقات‌های نتانیاهو در واشنگتن به نتیجه نرسید و نتوانست دولت مستقر آمریکا را به ارسال تسلیحات برای کشتار بیشتر فلسطینی‌ها مجاب کند.
هانی‌زاده، ترور اسماعیل هنیه را اقدامی تروریستی و نقض آشکار حاکمیت ملی ایران دانست و افزود: طبیعی است جمهوری اسلامی ایران همه ظرفیت‌ها و امکانات خود را برای تقابل و انتقام خون میهمان شهید اسماعیل هنیه از رژیم صهیونیستی به کار بگیرد.
وی یاد آور شد: رژیم صهیونیستی بدون چراغ سبز آمریکا نمی‌تواند عملیات وحشیانه را در قلب پایتخت ایران انجام دهد، بنابراین آمریکا نیز در به شهادت رسیدن شهید هنیه شریک است کما اینکه آمریکا در کشتار مردم غزه با رژیم صهیونیستی نیز شریک بوده است.
وی ادامه داد: به جز آمریکا، انگلیس و فرانسه؛ کشور‌های دیگر اقدام وحشیانه رژیم صهیونیستی را در ترور اسماعیل هنیه محکوم کردند. ایران از همه ظرفیت‌های سیاسی خودش برای محکوم کردن رژیم صهیونیستی استفاده کرده است، با تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل و محکومیت این جنایت توسط اعضای شورای امنیت به جز آمریکا، انگلیس و فرانسه اغلب کشور‌های عضو شورای امنیت جنایت را محکوم کردند، این نشان می‌دهد آمریکا، انگلیس و فرانسه به رژیم صهیونیستی برای ترور هنیه چراغ سبز داده بودند؛ به همین دلیل ایران در درجه اول از همه ظرفیت سیاسی خودش برای انزوای رژیم صهیونیستی استفاده خواهد کرد.
 
انتهای پیام/خ