فرسودگی بیش از ۲۰ درصد بافت‌ منطقه یک

سید مهدی صباغ در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری پایگاه خبری – تحلیلی «سردبیر پرس» گفت: از سال ۹۱ طرح تفصیلی و جامع شهر تهران مصوب و اجرایی شده است؛ اما در منطقه یک تهران شاهد هیچ تغییر و تحولی در این خصوص نبودیم.  شهردار منطقه یک تهران یادآور شد: بعد از گذشت ۱۲ سال […]

سید مهدی صباغ در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری پایگاه خبری – تحلیلی «سردبیر پرس» گفت: از سال ۹۱ طرح تفصیلی و جامع شهر تهران مصوب و اجرایی شده است؛ اما در منطقه یک تهران شاهد هیچ تغییر و تحولی در این خصوص نبودیم. 
شهردار منطقه یک تهران یادآور شد: بعد از گذشت ۱۲ سال از طرح تفصیلی اما در محله‌هایی همچون چیذر، امام‌زاده قاسم، آوک، محلاتی و تجریش منطقه یک تهران در بحث نوسازی و بافت فرسوده دچار مشکلات هستیم. 
وی اظهارداشت: اتفاقی که اکنون در یکسال گذشته افتاده است؛ طرح‌های موضعی برای این محلات آماده و در کمیسیون ماده پنج مصوب شده است. ادر حال حاضر طرح موضعی محله‌های چیذر، گلابدره آوک و محلاتی مصوب و ابلاغ شده است و اتفاق خوبی که اکنون افتاده این است که محله سیمین‌قلعه در طرح تفصیلی دیده نشده بود که خوشبختانه در کمیسیون ماده پنج مطالعه و مصوب و الان اجرایی و ابلاغ شده است که افراد می‌توانند بافت فرسوده خود را بازسازی کنند، این طرح شامل ملک‌های بدون سند و قولنامه‌ای هم می‌شود. 
صباغ یادآور شد: طرح موضعی محلاتی همچون درکه، تجریش و اوین آماده شده است که منتظر آن هستیم تا در کمیسیون ماده پنج مصوب شود؛ مشوق‌های خوبی برای نوسازی بافت‌های فرسوده در نظر گرفته شده است که دارندگان بافت فرسوده می‌توانند از این مشوق‌ها استفاده کنند. 
شهردار منطقه یک تهران در پایان سخنانش در سوالی مبنی بر اینکه چند درصد بافت‌های منطقه یک تهران فرسوده است، افزود: بیش از ۲۰ درصد بافت‌های منطقه یک تهران فرسوده است. 
انتهای پیام//ح. ع