قنات کوثر محله‌ای در منطقه ۴ تهران

به گزارش خبرنگار گروه مناطق «سردبیر پرس»؛ قنات کوثر (Qanat Kosar) در منطقه ۴ و در محدوده شمال شرقی تهران قرار دارد که نیمی از مساحتش را پارک جنگلی یاس فاطمی تشکیل می‌دهد. این محله با محله‌های تهرانپارس، مجید‌آباد، ازگل، اوقاف و قاسم‌آباد مجاورت دارد و حدود ۲۰ هزار نفر در این محله ساکن هستند. […]

به گزارش خبرنگار گروه مناطق «سردبیر پرس»؛ قنات کوثر (Qanat Kosar) در منطقه ۴ و در محدوده شمال شرقی تهران قرار دارد که نیمی از مساحتش را پارک جنگلی یاس فاطمی تشکیل می‌دهد. این محله با محله‌های تهرانپارس، مجید‌آباد، ازگل، اوقاف و قاسم‌آباد مجاورت دارد و حدود ۲۰ هزار نفر در این محله ساکن هستند. این محله از مجتمع‌های مسکونی یاس، نیلوفر، بهاران، لاله و گلستان تشکیل شده است.

محله قنات کوثراز شمال به بزرگراه بابایی، از شرق به بزرگراه باقری، از جنوب به بزرگراه زین الدین و از غرب به خیابان حسینی و گلستان و بخشی از بزرگراه باقری، منتهی می‌شود.
از اماکن مذهبی در محله قنات کوثر می‌توان به مسجد الکوثر و مسجد جامع شهرک امید اشاره کرد.

 از مراکز تفریحی و ورزشی قنات کوثر نیز می‌توان به پیتزا تنوری غزال، پیتزا کالیس، فست‌فود سپهر، رستوران آروند، پیتزا برگر فیروزی، کافه رستوران سنتی میزبان، رستوران دن ویتو، کافه رستوران فنو و فست‌فود گریل استار اشاره کرد.
بوستان‌های این محله شامل؛ بوستان کوثر، بوستان شهید چگینی، بوستان میثاق، پارک ارغوان و بوستان زنبق است.
 از مراکز آموزشی و فرهنگی قنات کوثر نیز می‌توان به مجتمع آموزشی مهر، دبستان پسرانه رحمانعلی شعبانی، کتابخانه شهرک امید، دبیرستان فضیلت، دبیرستان دخترانه مهر، سرای محله قنات کوثر و مدرسه هدایت اشاره کرد.

 تاریخچه محله قنات کوثر
قبل از سال ۱۳۵۶ هجری خورشیدی، اراضی این منطقه بیابان بود که چندین قنات از آن عبور می‌کرد. جمشید مهربانی (یکی از اربابان زرتشتی) مالک این زمین‌ها بود و به مرور زمین‌های این منطقه را قطعه‌بندی کرده و به مردم فروخت. از آن زمان این محله آغاز به شکل‌گیری کرد و به علت وجود قنات‌ها، قنات کوثر نام گرفت.
 
مسیر دسترسی به محله قنات‌ کوثر
محله قنات کوثر، در محدوده طرح ترافیک نیست و  تردد در این محله راحت است. ایستگاه مترو در نزدیکی  این محله وجود ندارد، اما ایستگاه اتوبوس مسجد کوثر، در بلوار استقلال در مرکز این محله و ایستگاه اتوبوس شهرک امید در بلوار مطهری، راه دیگر دسترسی به این محله را فراهم کرده است.
 

انتهای پیام/خ