کاشت ۴ هزار اصله نهال در بوستان چیتگر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سردبیر پرس» به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، محمدحسن فصیح گفت: با توجه به تعاملات صورت گرفته و ورود دادستان عمومی و انقلاب تهران به موضوع پارک جنگلی چیتگر، طرح جایگزینی درختان، آبیاری فضای سبز بوستان با استفاده از پساب تصفیه خانه‌ها و جابجایی و آفت‌کشی به موقع […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سردبیر پرس» به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، محمدحسن فصیح گفت: با توجه به تعاملات صورت گرفته و ورود دادستان عمومی و انقلاب تهران به موضوع پارک جنگلی چیتگر، طرح جایگزینی درختان، آبیاری فضای سبز بوستان با استفاده از پساب تصفیه خانه‌ها و جابجایی و آفت‌کشی به موقع درختان در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: اصلی‌ترین منابع آبی در پارک چیتگر پساب چهار تصفیه خانه منطقه ۲۲ خواهد بود که در فاز اول حقابه‌ای به میزان ۳۰ لیتر بر ثانیه در نظر گرفته شده و در فاز بعد، این حقابه به ۲۵۰ لیتر بر ثانیه خواهد رسید.
فصیح در ادامه بیان کرد: در سال گذشته تعدادی از درختان این بوستان به دلیل ابتلا به بیماری سوسک چوب خوار خبرساز شده بودند و طرح جایگزینی این درختان توسط شهرداری تهران نیز به عنوان متولی بوستان طرح کاشت هزار اصله نهال در دستور کار قرار گرفت.
معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲۲ عنوان کرد: استفاده از درختان کم آب بر، سازگار و بومی و مقاوم در برابر آفت‌ها و بیماری ها، کاشت درختانی از قبیل زبان گنجشک، ارغوان، کاج سیاه، داغداغان و … از جمله اقداماتی است که در این خصوص انجام خواهد شد.
وی تاکید کرد: چهار هزار و ۷۰۰ اصله درخت در این بوستان چکش خورده و طرح جایگزینی آن‌ها پس از اقدامات لازم توسط اداره کل منابع طبیعی اجرایی خواهد شد. همچنین در هفته‌های گذشته با حضور دادستان عمومی و انقلاب تهران تعداد هزار اصله در فاز غربی بوستان چیتگر کاشته شده و طی برنامه ریزی‌های صورت گرفته و زمان بندی‌های لازم تعداد ۴ هزار اصله دیگر نیز غرس خواهد شد.
انتهای پیام/