آشنایی با محله عباس‌آباد تهران

به گزارش خبرنگار گروه مناطق «سردبیر پرس»؛ عباس‌آباد محله‌ای در تهران است که بیشتر بخش آن در منطقه ۷ شهرداری تهران و بخش کوچکی از آن در منطقه ۶ تهران قرار گرفته است. این محله در واقع قسمتی از اراضی بزرگ عباس‌آباد محسوب می‌شود. خیابان اصلی این محله، خیابان عباس‌آباد نام دارد که پس از هفتم […]

به گزارش خبرنگار گروه مناطق «سردبیر پرس»؛ عباس‌آباد محله‌ای در تهران است که بیشتر بخش آن در منطقه ۷ شهرداری تهران و بخش کوچکی از آن در منطقه ۶ تهران قرار گرفته است. این محله در واقع قسمتی از اراضی بزرگ عباس‌آباد محسوب می‌شود.
خیابان اصلی این محله، خیابان عباس‌آباد نام دارد که پس از هفتم تیر ۱۳۶۰ به نام خیابان شهید بهشتی تغییر نام یافت.
خیابان‌های مهم این محله شامل؛ سهروردی، آپادانا، نیلوفر، نوبخت، مهناز، اندیشه، سورنا، میرعماد و پارسا است.
این محله از شرق به خیابان شریعتی از شمال به بزرگراه داریوش بزرگ و اراضی عباس‌آباد، از غرب به خیابان ولیعصر و محله یوسف آباد و از جنوب به خیابان مطهری (تخت‌طاووس) ختم می‌شود.

از مهمترین بناهای این محله می‌توان به ساختمان‌های کتابخانه ملی ایران، موزه بانک مرکزی، سازمان بنادر و دریانوردی، وزارت راه و ترابری، استانداری تهران، مجموعه فرهنگستانها، مصلی تهران، بوستان نوروز، بوستان آب و آتش، بوستان طالقانی (بوستان جهان کودک) و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، موزه کتاب و میراث مستند ایران، باغ کتاب، دانشکده اقتصاد علامه اشاره کرد.
عباس‌آباد در گذشته یکی از روستا‌های سرسبز و بزرگ تهران بود اما امروزه جزء منطقه ۷ شهرداری تهران است البته قسمت کوچکی از عباس‌آباد در منطقه ۶ شهرداری تهران قرار دارد.

مسیر دسترسی به محله عباس‌آباد
تمام اراضی عباس‌آباد در محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد تهران است، بنابراین برای رفت و آمد با خودروی شخصی محدودیت‌هایی دارد.با استفاده از پنج ایستگاه متروی مفتح، بهشتی، قدوسی، مصلی امام خمینی و سهروردی می‌توان به این محله دسترسی داشت.
اگر قصد تردد با اتوبوس‌های شرکت واحد را دارید، خط ۵ و ۷ سامانه اتوبوس‌رانی تندرو و  پایانه اتوبوسرانی واقع در خیابان مفتح شمالی به نقاط مختلف این محله میتوانید رفت و امد کنید.مراکز مذهبی منطقه عباس آباد عبارتند از؛ مصلی امام خمینی(ره)، مسجد الرضا، مسجد پیامبر اعظم، مسجد باشگاه پیام، مسجد یا الله، مسجد امام جعفر صادق(ع)، مسجد علی‌ابن‌ابیطالب(ع)، مسجد حجت‌ابن‎الحسن(عج)، حسینیه نیک‌نامان.
عباس‌آباد نسبت به وسعتی که دارد، فضای سبز کمتری دارد. پارک آهنچی، پارک ارکیده، بوستان اندیشه، پارک شهید آوینی، بوستان افرا، فرهنگساری اندیشه، تئاتر فرهنگسرای اندیشه، سینما آزادی، باشگاه ورزشی پیام، باشگاه ورزشی یزدان، نمایشگاه مصلی امام خمینی، باشگاه تنیس پیام از جمله مراکز تفریحی و فرهنگی در عباس‌آباد می‌باشد.
 
انتهای پیام/خ