آشنایی با محله دیلمان تهران

به گزارش خبرنگار گروه مناطق «سردبیر پرس»؛ محله دیلمان در جنوب شرقی تهران و جزو شهر ری است. این محله در منطقه ۲۰ شهرداری تهران قرار گرفته است. این محله از شمال به بزرگراه کریمی، بلوار بسیج و خیابان دیلمان شمالی، از شرق به خیابان فداییان اسلام و خیابان مالک اشتر، از جنوب به خیابان […]

به گزارش خبرنگار گروه مناطق «سردبیر پرس»؛ محله دیلمان در جنوب شرقی تهران و جزو شهر ری است. این محله در منطقه ۲۰ شهرداری تهران قرار گرفته است.
این محله از شمال به بزرگراه کریمی، بلوار بسیج و خیابان دیلمان شمالی، از شرق به خیابان فداییان اسلام و خیابان مالک اشتر، از جنوب به خیابان خانلری و خیابان صمدی و از غرب به خیابان یزدان خواه، بلوار کمیل، خیابان کمیل و بلوار شهدا منتهی می‌شود.
این محله با محله‌های جوانمرد قصاب، حمزه‌آباد، فیروزآبادی، منصوریه منگل، ابن‌بابویه همجوار است بنابراین تردد را بین این محلات آسان می‌کند.
از جا‌های دیدنی و تفریحی محله دیلمان می‌توان به بوستان ایثار، بوستان بسیج، بوستان آقایی، رستوران مجلل ری، بازار میوه و تره‌بار دیلمان، رستوران آشپزباشی اشاره کرد.
از اماکن مذهبی محله دیلمان شهرری می‌توان به امامزداده بی‌بی زبیده در تهران، چهارراه شهید کریمی، نرسیده به چهارراه دیلمان، مسجد امام حسین در محله دیلمان، خیابان یزدان خواه، خیابان میراخوری، مسجد جامع ارشاد شهرری در دیلمان، بلوار کمیل، خیابان رستمی‌فر، مسجد مرتضی‌علی: محله دیلمان، خیابان امام حسین اشاره کرد.

مسیر دسترسی به محله دیلمان
این محله در محدوده طرح ترافیک زوج و فرد نیست بنابراین می‌توان به راحتی در هر زمانی به این محله رفت وآمد کرد.
نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به محله دیلمان تهران؛ ایستگاه مترو شهرری و نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس به این محله؛ ایستگاه اتوبوس آموزش و پرورش و ایستگاه اتوبوس گذرنامه است.
 
باغ دیلمان شهرری
باغ دیلمان با مساحتی بالغ بر ۱ هزار و ۷۰۰ مترمربع دارای مالک شخصی بود که قصد ساخت و ساز در این باغ داشت که با مخالفت شهروندان همراه و بود و به درخواست آن‌ها پروانه ساختمانی آن باطل شد و با پرداخت مبلغی از سوی سازمان املاک شهرداری تهران تملک شد که بعد به بوستانی عمومی با نام شهید مسلمی برای استفاده عموم در دسترس مردم قرار گرفت.
 
انتهای پیام/خ