علت نامگذاری محله مینی‌سیتی

به گزارش خبرنگار گروه مناطق «سردبیر پرس»؛ مینی‌سیتی محله‌ای در شمال شهر تهران (شمیران) در محدوده شرق منطقه ۱ شهرداری تهران است. این محله به علت مجاورت با ارتفاعات رشته کوه البرز و همچنین پارک‌های جنگلی سوهانک و لویزان، از آب و هوای بسیار خوبی برخوردار است. مینی‌سیتی از «شمال» با ارتفاعات کوه؛ از «جنوب» […]

به گزارش خبرنگار گروه مناطق «سردبیر پرس»؛ مینی‌سیتی محله‌ای در شمال شهر تهران (شمیران) در محدوده شرق منطقه ۱ شهرداری تهران است. این محله به علت مجاورت با ارتفاعات رشته کوه البرز و همچنین پارک‌های جنگلی سوهانک و لویزان، از آب و هوای بسیار خوبی برخوردار است.

مینی‌سیتی از «شمال» با ارتفاعات کوه؛ از «جنوب» با اراضی ازگل، اراج و لویزان؛ از «شرق» با سوهانک و لواسانات و از «غرب» با محله دارآباد و اقدسیه مجاورت دارد.
علت نامگذاری محله مینی‌سیتی
اولین شهربازی تهران به نام شهربازی مینی‌سیتی (به معنای شهر کوچک یا همان شهرک) در این محدوده احداث شد و به مرور زمان اسم این شهربازی برای این منطقه استفاده شد، طوری که همچنان به این منطقه مینی‌سیتی‌گفته می‌شود. چند سال پیش این شهربازی برای احداث ایستگاه متروی شهید محلاتی تخریب شد.

مینی‌سیتی دارای ۲۰ شهرک در محدود خود است که تعدادی از این شهرک‌ها عبارتند از؛ شهرک‌های قائم، محلاتی، نفت، کوثر، لاله، دانشگاه، صدف، آتی‌ساز و یاس.
این منطقه بعد از انقلاب اسلامی به نیروهای سپاه و ارتش واگذار شد برای همین ۸۰ درصد از محله مینی سیتی را بلوک‌های مسکونی تشکیل می‌دهد. 
امکانات رفاهی محله مینی‌سیتی
اماکن تفریحی و مذهبی: بوستان آفتاب، مریم، اقاقیا، پارک کنگان، بوستان نفت، ورزشگاه سرداران شهید، مسجد و حسینیه امام خمینی، مسجد حضرت، ولی عصر، مسجد امیر المومنین، مسجد المهدی، مسجد پیامبر اعظممراکز درمانی: بیمارستان محک، بیمارستان ۵۰۵ ارتش و درمانگاه قائم از جمله مراکز درمانی محله مینی سی تی هستند.مراکز مهم دولتی مینی سیتی تهران: بانک پارسیان، بانک صادرات، بانک انصار، بانک پاسارگاد، بانک کشاورزی، سازمان جنگل‌ها و مراتع آبخیز.
 
مسیر دسترسی به محله مینی‎سیتی
ایستگاه‌های خط ۳ متروی تهران (قائم به آزادگان) با نام‌های ایستگاه متروی قائم (در تقاطع شهرک‌های قائم، ابوذر و محلاتی) و ایستگاه متروی شهید محلاتی (در ابتدای شهرک محلاتی) و ایستگاه مترو اقدسیه (انت‌های غربی بزرگراه ارتش) از امکانات حمل و نقل عمومی به این محله است، همچنین یز با ۳۳ کیلومتر مسافت که از طولانی‌ترین سامانه‌ها است شمال شرقی تهران را به جنوب متصل کرده و از این محله عبور می‌کند. در واقع این خط تمامی طول بزرگراه امام علی (ع) را پوشش داده و از ورودی شهرک لاله تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در جنوب تهران ادامه پیدا می‌کند. ایستگاه‌های خط ۹ اتوبوس‌های تندرو برای رفتن به این محله، عبارتند از: ورودی شهرک لاله، بلوار ارتش، بلوارقائم، مینی سیتی، پیام نور، اوشان، میدان اراج، گلشن، شهید رجایی، شعبانلو، آزادی، کوثری، فرجام، رسالت، رحمتی، همسایگان، لشگر، سبلان، اکبرنژاد، خسروانی، دماوند، صفا، پیروزی، درودیان، رجبی، محلاتی، زمزم، خاوران، ابراهیمی، رضایی، بروجردی و حرم مطهر.این محله به علت اینکه در محدوده‌ی طرح ترافیک و زوج و فرد نیست، رفت و آمد به آن آسان است.
انتهای پیام/خ