روستای «رِینه»؛ طبیعت بکر اطراف تهران

به گزارش خبرنگار گروه مناطق «سردبیر پرس»؛ روستا «رِینه» در اطراف تهران است که در دامنه جنوبی دماوند قرار دارد و چشمه آب گرم رینه را در دل خود جای داده است. چشمه آب گرم رینه یکی از مهم‌ترین چشمه‌های آب‌گرم و مراکز آب درمانی است.  چشمه‌های آب‌گرم، از جاذبه‌های گردشگری پر‌طرفدار در کشور ایران […]

به گزارش خبرنگار گروه مناطق «سردبیر پرس»؛ روستا «رِینه» در اطراف تهران است که در دامنه جنوبی دماوند قرار دارد و چشمه آب گرم رینه را در دل خود جای داده است.
چشمه آب گرم رینه یکی از مهم‌ترین چشمه‌های آب‌گرم و مراکز آب درمانی است.  چشمه‌های آب‌گرم، از جاذبه‌های گردشگری پر‌طرفدار در کشور ایران و سراسر دنیا به شمار می‌آیند؛ همچنین می‌توان این چشمه‌های طبیعی و جوشان را سرآغازی بر حوزه گردشگردی سلامت دانست.  

گفتنی است رینه یکی از روستاهای زیبای اطراف تهران است که در فاصله ۱۱۰ کیلومتری تهران قرار دارد. از آنجایی که این شهر در کنار لاریجان قرار دارد، با نام «رینه لاریجان» نیز شناخته می‌شود؛ البته به‌دلیل بافت سنتی و سبک زندگی مردم رینه، اغلب افراد، هنوز این منطقه را تحت عنوان روستای رینه می‌شناسند. رینه در دامنه‌های جنوب و جنوب شرقی دماوند قرار دارد و ازاین‌رو، منطقه‌ای کوهستانی به حساب می‌آید.
شهر رینه به‌لحاظ امکانات گردشگری با محوریت آب‌گرم، یکی از توسعه‌یافته‌ترین‌ها در نوع خود است. 
گردشگری سلامت به‌واسطه وجود چشمه آبگرم رینه، به دوره قاجار برمی‌گردد. چشمه آبگرم رینه که از جا‌های دیدنی این روستا به شمار می‌آید، باعث به وجود آمدن حمام‌های عمومی و استخر‌های متعدد شده است؛ علاوه بر این، آبگرم رینه توسط لوله‌کشی به خانه‌ها و سوئیت‌های این منطقه نیز انتقال یافته است که گردشگران می‌توانند با اجاره این خانه‌ها و سوئیت‌ها، به‌طور خصوصی از خواص درمانی چشمه آبگرم بهره‌مند شود.

لازم به ذکر است آبگرم معدنی رینه که از دل کوه‌پایه‌های دماوند می‌جوشد، خواص دارویی و درمانی فراوانی دارد. وجود گوگرد در این آب، فوایدی بسیار دارد که از جمله آن می‌توان به درمان‌های پوستی و از بین بردن جای زخم اشاره کرد. استفاده فراوان گوگرد در صنعت صابون‌سازی نیز خود گواه این موضوع است. آب معدنی محتوی گوگرد سبب شده تا بوی خاص این ماده در تمام نقاط شهر به مشام برسد. دمای آبگرم رینه از ۶۰ درجه سانتی‌گراد پایین‌تر نمی‌آید و از دیگر خواص این آب، می‌توان به فوایدی که در درمان بیماری‌های استخوانی و ماهیچه‌ای دارد اشاره کرد. همچنین باید به‌خاطر داشت که آب معدنی رینه قابل شرب نیست و طعمی ما بین تلخ و ترش دارد. 
برخی گردشگران برای استفاده از چشمه‌های آبگرم و آب‌های معدنی در زمستان به این مکان سفر می‌کنند و انتخابی برای استراحتی کوتاه مدت و رفع خستگی می‎دانند و از آب گرم این شهر در تناقض با آب‌و‌هوای سردسیرش لذت می‌برند.
انتهای پیام/خ