اهمیت اقدام تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی

حسن هانی زاده در گفتگو با خبرنگار سیاسی «سردبیر پرس» گفت:  اقدام تنبیهی ایران علیه رژیم خونخوار صهیونیستی در چهارچوب قوانین بین‌المللی زمانی انجام شد که آن رژیم در یک اقدام ماجراجویانه به مقر کنسولگری ایران در دمشق حمله و هفت سردار دلیر ایران را به شهادت رساند. هانی زاده افزود: طبق قوانین بین‌المللی مقر‌های […]

حسن هانی زاده در گفتگو با خبرنگار سیاسی «سردبیر پرس» گفت:  اقدام تنبیهی ایران علیه رژیم خونخوار صهیونیستی در چهارچوب قوانین بین‌المللی زمانی انجام شد که آن رژیم در یک اقدام ماجراجویانه به مقر کنسولگری ایران در دمشق حمله و هفت سردار دلیر ایران را به شهادت رساند.
هانی زاده افزود: طبق قوانین بین‌المللی مقر‌های دیپلماتیک و نمایندگی‌های کشور‌ها در خارج از کشور از مصونیت سیاسی برخوردار هستند و نباید به این مراکز تعرض شود. 
کارشناس مسائل سیاسی و منطقه‌ای ادامه داد: شکست‌های متعددی که رژیم صهیونیستی در خاک غزه متحمل شد بیشتر برای ابطال بحران از اراضی اشغالی به منطقه و کشاندن پای قدرت‌های منطقه و فرامنطقه‌ای با طرح یک جنگ گسترده دست به عملیات تروریستی زد. 
او یادآور شد: طبیعتاً ایران با درایت و هوشمندی لازم تمام ظرفیت‌های خود را به لحاظ دیپلماتیکی به کار گرفت و از شورای امنیت خواست نشستی برگزار کند و این عملیات تروریستی را محکوم کند، اما متاسفانه آمریکا، انگلیس و فرانسه از محکوم کردن عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری ایران در دمشق خودداری کردند. 
هانی زاده ادامه داد: این امر نشان می‌دهد رفتار کشور‌های غربی نسبت به رخداد‌های منطقه‌ای یک رفتار کاملاً دوگانه است و همچنین شورای امنیت سازمان ملل ثابت کرد نمی‌تواند برای صلح جهانی اقدامی انجام دهد دلیل آن هم این است که ۶ ماه از جنگ غزه می‌گذرد و بیش از ۳۳ هزار کودک شهید و ۷۶ هزار نفر مجروح شدند و شورای امنیت نتوانست اقدامی برای منع رژیم صهیونیستی از کشته شدن مردم غزه انجام دهد. 
کارشناس مسائل سیاسی و منطقه‌ای یادآور شد: عملیاتی که بامداد شنبه انجام شد یک عملیات گسترده ترکیبی و پیچیده بود و صد‌ها موشک و پهباد به اراضی اشغالی سرازیر شد. 
او ادامه داد: در این عملیات مهمترین پایگاه‌های هوایی رژیم صهیونیستی هدف قرار داده شد و توانست رژیم صهیونیستی را به لحاظ لجستیکی و تحرکی فلج کند؛ این امر می‌تواند در واقع  برای رژیم صهیونیستی شکننده باشد. 
هانی زاده بیان کرد: در این عملیات گسترده، ایران هم به کمک مردم غزه شتافت و هم انتقام سختی از رژیم صهیونیستی به خاطر حمله به کنسولگری ایران گرفت. 
وی گفت: با اینکه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تمام امکانات نظامی و لجستیکی را برای کشتار مردم غزه در اختیار رژیم صهیونیستی گذاشته بود؛ اما اختلاف نظربین آنان بالا گرفت.
کارشناس مسائل سیاسی و منطقه‌ای افزود: آنچه که برای آمریکا و غرب مهم است حفظ رژیم صهیونیستی است به همین دلیل به نظر می‌رسد الان که اختلاف نظر بین بایدن و نتانیاهو افزایش یافته، جو بایدن از نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواست اقدامی علیه ایران انجام ندهد و به نظر می‌رسد اسرائیل الان قادر به پاسخگویی نیست و اگر هم پاسخی دهد و یا دست به حماقت جدید بزند قطعاً با پاسخ کوبنده‌تری مواجه خواهد بود. 
انتهای پیام//ح. ع