مسئولان عرصه را برای مشارکت مردم در اقتصاد فراهم کنند

غلامحسین رضوانی در گفتگو با خبرنگار سیاسی «سردبیر پرس» با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم مشارکت مردم در تحقق شعار سال عنوان کرد: به نظرم عوامل مختلفی در این زمینه دخیل است. در اولین قدم مسئولان اقتصادی باید دیدگاهشان مطابق دیدگاه امامین انقلاب، مردم‌محور باشد و بخواهند به مردم تکیه کنند […]

غلامحسین رضوانی در گفتگو با خبرنگار سیاسی «سردبیر پرس» با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم مشارکت مردم در تحقق شعار سال عنوان کرد: به نظرم عوامل مختلفی در این زمینه دخیل است. در اولین قدم مسئولان اقتصادی باید دیدگاهشان مطابق دیدگاه امامین انقلاب، مردم‌محور باشد و بخواهند به مردم تکیه کنند و کار‌ها را از طریق مردم پیش ببرند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: در این رابطه برای اینکه مردم جذب شوند لازم است که مردم احساس کنند که مسئولان تسهیل امور می‌کنند. خوشبختانه برای تسهیل کسب و کار مردم، مجلس یازدهم قانون وضع کرده است.
رضوانی ادامه داد: در عین حال مردم باید در مراجعه به دستگاه‌های بخصوص اجرایی برای اینکه بتوانند کارهایشان را پیش ببرند، احساس کنند که سردرگم نمی‌شوند و مورد بی‌اعتمادی قرار نمی‌گیرند و مورد اهانت قرار نمی‌گیرند که گاهی در مراجعه به ادارت و دستگاه‌های اجرایی مورد اهانت قرار می‌گیرند.
وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه مردم همه مسائل را می‌توانند حل کنند، تاکید کرد: در قدم بعدی مسئولان نه تنها خودشان نباید افراد فاسدی باشند بلکه فسادستیز باشند به این معنا که فرصت‌های خوب تجاری و صنعتی و تولیدی را برای خود و دوستان و اقوام خود شکار نکنند و اجازه دهند که مردم در یک صحنه سالم رقابت کنند و وارد بازار شوند و تولید کنند و به تجارت و کسب و کار بپردازند تا در نهایت امر بتوانند باری از روی دوش مشکلات اقتصادی کشور بردارند.
گفتنی است؛ رهبر معظم انقلاب در نخستین روز سال نو، در دیدار نوروزی با قشر‌های مختلف مردم، نامگذاری امسال به سال «جهش تولید با مشارکت مردم» را شعاری برجسته خواندند و بیان کردند: اگر با برنامه‌ریزی و تلاش مسئولان، نوعی بسیج مردمی برای حضور در امر اقتصاد صورت گیرد، تحقق شعار بسیار مهم «جهش تولید» ممکن خواهد شد.
مقام معظم رهبری همچنین تاکید کردند: ما معتقدیم بایستی بر روی مسئله اقتصاد تکیه بشود و برای موفقیت در این راه، از مشارکت مردم به معنای واقعی کلمه استفاده بشود؛ می‌خواهیم همه نیرو‌ها در این راه بسیج بشوند. این هنر مسئولین ما است که بایستی ان‌شاءالله راهش را پیدا کنند و این حرکت را انجام بدهند.
 
انتهای پیام/